Senaste nytt

Problem att jobba under sommaren

Jag förstår ditt problem faktiskt (har själv haft en man som har pendlat) och mitt inlägg var inte så värst seriöst heller.
Håller tummarna för att du hittar någon bra lösning på problemet.

Nu har jag jobbat i Norge sedan -99 och även kört bil dit. Resan är inte så vacker när man har ca 20t enkel väg.
Tidigare hade jag ca 24t, men då har jag flyttat 40mil söderut.

Lösning är att SAS ger fan i sommartidtabellen.
En annan lösning är att blåsa en dag per vecka på att resa, vilket innebär 1dag mindre där hemma.
2 dagar med familjen per vecka är inte godtagbart för min del.
Fru och barn har varit med mig på jobb ett antal gånger. Men då jag inte har någon fast bostad så blir det knepigt.
Sedan kan man även lägga till att det blir jävligt dyrt om jag ska inkvartera dom på hotell och sätta dom på pendling varje vecka.

SAS gör ju inget fel i detta fall. Självklart finns det folk som förlorar på detta och folk som vinner på detta. Som tidigare medlem har skrivit så får man fokusera på lösningen eller så är det bara bita ihop. Men nu sitter jag inte i din situation och kan ändå förstå bitterheten. Men från den ljusa sidan är detta bara en tillfällig tabell (förhoppningsvis) och alla medlemmar här på BC vill dig ju inget dåligt heller. Utan försöker ändå lätta upp stämningen med ironi etc. Men fungerar inte SAS så får man spinna vidare på idéer och lösningar. Nu till något konkret så hade jag personligen kört Norwegian under sommaren och bitit ihop. Lycka till!

Skulle säga att om man är lojal till ett bolag short haul så är det nog sig själv man ska ransaka och inte jobbet ;) hahaha
Med det sagt så kanske di har ett jobb åt dig nere i grekland :p

Så enkelt att det endast rör lojalitet är det inte. Upplevde själv tidigare när min arbetsgivare av praktiska och ekonomiska anledningar skaffade ett Travelpass till mig och SAS ställde in morgonavgångarna under sommarmånaderna. Första avgång var 09.40 tror jag. Första åren var SAS pragmatiska och lät oss med Travelpass från MMX resa via CPH istället. Men det var väl alldeles för generöst för det togs bort efter några år.
Konsekvensen blev onödigt antal tråkiga hotellövernattningar för min del och en hustru som satt ensam härliga sommarkvällar och andades in grannarnas grilldofter.
(Yes, jag är fortfarande bitter hur SAS kan behandla sina mest trogna och inkomstbringande kunder bara för att flyga denne tatuerade Johnny iklädd linne och medhavd sprit till Chania. Allt enligt tidigare seriösa inlägg här på BC)

Så är det dessvärre med alla kollektiva transportmedel under semestermånaderna. Inte nödvändigtvis för att allokera om maskinerna till semesterorterna så mycket som att antalet resenärer minskar på vissa avgångar och linjer samt att personalen behöver semester de med. Det är meningen att du ska ha semester under juli/augusti. ;)

Så är det dessvärre med alla kollektiva transportmedel under semestermånaderna. Inte nödvändigtvis för att allokera om maskinerna till semesterorterna så mycket som att antalet resenärer minskar på vissa avgångar och linjer samt att personalen behöver semester de med. Det är meningen att du ska ha semester under juli/augusti. ;)

Jag hade fått ta semeste i 3 månader

SAS gör ju inget fel i detta fall. Självklart finns det folk som förlorar på detta och folk som vinner på detta. Som tidigare medlem har skrivit så får man fokusera på lösningen eller så är det bara bita ihop. Men nu sitter jag inte i din situation och kan ändå förstå bitterheten. Men från den ljusa sidan är detta bara en tillfällig tabell (förhoppningsvis) och alla medlemmar här på BC vill dig ju inget dåligt heller. Utan försöker ändå lätta upp stämningen med ironi etc. Men fungerar inte SAS så får man spinna vidare på idéer och lösningar. Nu till något konkret så hade jag personligen kört Norwegian under sommaren och bitit ihop. Lycka till!

Norwegian har inte heller någon vidare täckning på dessa resor.
Jobbar med att ordna hemmakontor.
Diamondkortet är i hamn ändå

Toppen