Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Nej jag söker ben för ben och då syns t.ex. I te Austrian airlines business class VIE til LAX men är tillgängligt jag ringer SAS
Austrian kör också Married segments, så det kan vara orsaken om du ser olika tillgänglighet när du söker A-C (via B) eller när du söker B-C.

Kikar på boka awardresa i februari månad 2019, har som ambition att få flyga Business med A380 FRA - HKT (Thai Airway t/r) dock verkar det som en omöjlighet då det sällan verkar finnas award-tickets att boka på A380. Någon som har erfarenhet från detta tidigare? Finns många alternativ i Business med Turkish och Thai (dock ej A380 som går från Frankfurt).

Någon som sagt som sitter på lite knep eller generell info om det med Business och A380?

Tillägg;
Funkade tydligen fint att hitta plats i Business med Thai A380 fr FRA - HKT, men att söka CPH - HKT då gick det tydligen inte..

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Tillägg;
Funkade tydligen fint att hitta plats i Business med Thai A380 fr FRA - HKT, men att söka CPH - HKT då gick det tydligen inte..

Sök per segment och pussla själv, det går inte att lita på att bara fylla i start och slutdestination dessvärre. Se till att ha ett excel-sheet eller block+penna tillgängligt. Jag flög Business i Thais 380 för exakt ett år sedan BKK-FRA. Frågar man det gamla gänget här på forumet så får denna routing och metall ljummen reaktion men har man aldrig testat detta innan så anser jag Thai i A380 på denna rutt är en mycket trevlig upplevelse.

• Gilla
Reactions: Alf
Sök per segment och pussla själv, det går inte att lita på att bara fylla i start och slutdestination dessvärre. Se till att ha ett excel-sheet eller block+penna tillgängligt. Jag flög Business i Thais 380 för exakt ett år sedan BKK-FRA. Frågar man det gamla gänget här på forumet så får denna routing och metall ljummen reaktion men har man aldrig testat detta innan så anser jag Thai i A380 på denna rutt är en mycket trevlig upplevelse.

Tack för tipset!
Så när jag sen ringer till Estland och vill boka, då kan jag hävda att jag vill ha min route från CPH - FRA - HKT? Lite rookie på detta just :)

Tack för tipset!
Så när jag sen ringer till Estland och vill boka, då kan jag hävda att jag vill ha min route från CPH - FRA - HKT? Lite rookie på detta just :)
Du kan inte häva att du vill.
Du får fråga om det finns något från där du tänkt dig. Även om du ev har alla delar redan klara/planerade så är det inte säkert att det finns för EB.
Även om du skulle hitta tillgänglighet på dom olika sidorna och sätten så är det inte säker att du med eurobonus kan boka det.

Ser du något som passar i SAS nya verktyg så ska det vara bokningsbar för EB om platserna finns kvar. Men känns som din fråga inte enbart handlar om nya verktyget utan även 2-4-1 utan verktyget

Drog iväg en bokning till Nya Zeeland idag, via vanliga telefonnumret med 8+2 ben, alltså 4 ut och 4 hem ute i Europa/världen samt en anslutande inrikes ut och hem, det skedde efter 17:00 så ingen Eurobonus-support var på plats och "computer says no" med för många ben, men jag påtalade att det brukar gå att få anslutande inrikes utöver så han behöll bokningen men ställde inte ut några biljetter utan skulle kolla med Eurobonus-folk och återkomma imorgon med kommentaren "du kan nog det där bättre än mig" :)

Har någon fått nekat på 8+2 vid något tillfälle?

Toppen