Senaste nytt

Hur hitta Singapore airlines award med eurobonuspoäng?

Singapore First var väl sådär, nu var det ju från Köpenhamn så ingen premium på flygplatsen och ombord var det absolut inte speciellt. Huvudrätten var mer bra business än First. Torr fläskfilé och för lite sås. Stort plus att de serverade min öl jag tog med ombord. Kanske var jag som hade lite för höga förväntningar också.
Absolut inte dåligt men går att göra bättre. Skulle personligen inte jaga SQ F även om jag gärna åker igen, men då från Singapore.
Visa bifogad bild 77451
Härlig sågning!!

Jag var inte överdrivet imponerad av maten på SIN-CPH heller. Där finns ju book the cook men Boston Lobstern var medelmåttig, kanske andra rätter blir bättre. Gillade inte heller de övriga rätterna speciellt mycket, snålt med kaviar. Champagnen mycket god dock, men det är ju natt så man är inte överdrivet sugen på att sänka flera flaskor...

Trevlig Firstupplevelse på Changi dock med separat entre, ensam i säkerhetskontrollen och bra service i Private room.

Singapore First var väl sådär, nu var det ju från Köpenhamn så ingen premium på flygplatsen och ombord var det absolut inte speciellt. Huvudrätten var mer bra business än First. Torr fläskfilé och för lite sås. Stort plus att de serverade min öl jag tog med ombord. Kanske var jag som hade lite för höga förväntningar också.
Absolut inte dåligt men går att göra bättre. Skulle personligen inte jaga SQ F även om jag gärna åker igen, men då från Singapore.
Visa bifogad bild 77451
Där ser man! Då får jag sänka ribban inför min premiär med SQ F CPH-SIN och kanske hålla mig till dryckesutbudet. Flyger om 3 veckor. Kommer fram 6:20 på morgonen och har vidare flight till DPS 16:25. Om jag har förstått saken rätt kommer jag in till Private Room. Vet du eller någon annan om det finns vilorum?

Last edited:
Där ser man! Då får jag sänka ribban inför min premiär med SQ F CPH-SIN och kanske hålla mig till dryckesutbudet. Flyger om 3 veckor. Kommer fram 6:20 på morgonen och har vidare flight till DPS 16:25. Om jag har förstått saken rätt kommer jag in till Private Room. Vet du eller någon annan om det finns vilorum?
Ja du kommer in där, tror inte de har vilorum men kanske finns i den angränsande First loungen. Det var inte så att maten var dålig men kan göras bättre. Jag hade hoppats på att det skulle vara något utöver det vanliga, men det är trots allt flygplansmat.

Ja du kommer in där, tror inte de har vilorum men kanske finns i den angränsande First loungen. Det var inte så att maten var dålig men kan göras bättre. Jag hade hoppats på att det skulle vara något utöver det vanliga, men det är trots allt flygplansmat.
Så om vi räkna med eco service i kabinen och loungen som på SAS ARN T4 så blir vi troligen positivt överraskade ;)

Aldrig varit i T4 loungen så ingen aning... Utgå ifrån att det är bättre än business så får ni se vad det blir av det.
Aldrig heller varit i T4 men vad jag kan läsa av folk här så är det inte roligt, försökte vara lite rolig...
Där av smileyn :D
Jag tror det blir bra, tack för att du återrapporterar

Det ser ut som att Uniteds webbsida visar numera Business class awardplats(er) på Singapore Airlines Boeing 777-300ER (77W).

T ex 2018-JUL-30 mellan Singapore - Sydney

United visar Business (och Economy) tillgänglighet för vissa andra SQ flygningar. Bl.a:
- SIN-HKG
- HKG-SIN
- SIN-BKK
- BKK-SIN
- SIN-IST
- IST-SIN

(Equipment: 772, 333, 787)

Toppen