Senaste nytt

10 extra poäng per 100 kronor med SAS Mastercard i Juli 2018

Jag har fått korrekt antal poäng sedan första juli. Är i USA och poängen kommer i två poster. 20 poäng/100 kronor och en som heter campaign points 10 poäng//100 kronor. Så totalt 30 poäng/100 kronor.

Fick inget bekräftelsemail men en pop-up som bekräftade min anmälan. Tog en screenshot på den för säkerhets skull.

Av naturliga skäl har kortet fått vila länge i plånboken vid utlandsresa sedan förra kampanjen, men nu åker det fram.

Jag får dock fortfarande erbjudande om att välja på debitering i lokal valuta eller i NOK. Som etnisk Svensk bosatt i Sverige känner jag mig kränkt, och hånad.

Har ett utlandsköp och där fått 30p/100sek men för köp i Sverige de vanliga 15p/100sek.

Har ett utlandsköp och där fått 30p/100sek men för köp i Sverige de vanliga 15p/100sek.
Ehhh, ja? Jag förstår inte vad som är problemet?
Erbjudandet gällde "betala i utländsk valuta" det stod inget om att man skulle få fler poäng för vanliga köp i Sverige.

Saknade mina poäng och ringde MC kundtjänst.
Fick till svar att jag var med på listan men att poängen kommer i september...
Påtalade att en del kan se poängen på en gång, som det brukar vara.
Fick till svar att dom haft strul med kampanjen så kreditering av poäng sker på två olika sätt...

Ehhh, ja? Jag förstår inte vad som är problemet?
Erbjudandet gällde "betala i utländsk valuta" det stod inget om att man skulle få fler poäng för vanliga köp i Sverige.
Ah ser nu att dom förvirrade mig och pratade om 2 olika kort. Skumläste bara mailet
Läste bara följande i bold.. :)
Fördelaktig semestershopping! Med SAS EuroBonus Mastercard får du 25 Extrapoäng per 100 kronor (normalt 15) och med Mastercard Premium får du 30 Extrapoäng per 100 kronor (normalt 20) – när du betalar i utländsk valuta under hela juli.

Fått mina extra poäng direkt. Kan också något förvånad meddela att jag fick extrapoäng på kontantuttag i € från Deutsche Bank men inga vanliga poäng, vilket iofs är det normala. Fler som fått poäng för kontantuttag?

Saknade mina poäng och ringde MC kundtjänst.
Fick till svar att jag var med på listan men att poängen kommer i september...
Påtalade att en del kan se poängen på en gång, som det brukar vara.
Fick till svar att dom haft strul med kampanjen så kreditering av poäng sker på två olika sätt...

Så här ser det ut när det fungerar i alla fall. (SAS MC Premium)

En post som motsvarar 20p/100kr och en ytterligare post dom motsvarar 10p/100kr.

e1429d1e496b14e096c904241f7940ab.png

Toppen