Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Klimatanläggningar med inställning för att låta mycket, jättemycket, eller orkan. Men ingen av inställningarna påverkar temperaturen i rummet.
Håller med, i USA är det ju vanligt med heltäckningsmatta som ju gör att man inte vill veta vad som kommer upp. Svalt (nåja) rum eller mindre damm, svårt val.
 
Helt enig!
- Nej, jag ska inte betala 200:- för tidig incheckning, det ingår i ert lojalitetsprogram!
- Nej, jag ska inte betala för skjorttvätten för det ingår i ert lojalitetsprogram!
- Ingen uppgradering? Eftersom ni lovar garanterad uppgradering så hjälper det inte att säga att ni är fullbokade!

Suck...
Dags att byta hotellkedja tror jag. Frågan är bara till vilken...



Nu vet jag inte vilken hotellkedja det är men den där jag jobbar och har huvudansvaret för receptionen, där uppgraderar vi alltid i möjligaste mån. Däremot så står det väl tydligt i vårt stamgästprogram att uppgradering sker i mån av plats, detta för att de gäster som har bokat ett större rum självklart skall få det :). Sen värderar vi självklart våra superstammisar väldigt högt och brukar försöka göra det bästa vi kan för de skall få en annan rumskategori. Tyvärr har jag märkt mer och mer att de som just är superstammisar bokar in sig på ett kabinrum utan fönster för att sen såklart då bli uppgradera. Problemet blir då när de inte går att uppgradera dem :) då blir de lite sura.
 
Ingår skjorttvätt? Vart? Jag byter till de! :)
Finns det någon expertflyer för hotell så man kan kolla beläggning? Tror nog de drar en rövare allt för ofta att det är fullbokat.

Nordic Choice har den förmånen om man har Platinum. Då ingår en skjorttvätt per vistelse. Har sett att man sparar mellan 60-180 kr på det, beroende på vilket hotell man bor på.

Nu vet jag inte vilken hotellkedja det är men den där jag jobbar och har huvudansvaret för receptionen, där uppgraderar vi alltid i möjligaste mån. Däremot så står det väl tydligt i vårt stamgästprogram att uppgradering sker i mån av plats, detta för att de gäster som har bokat ett större rum självklart skall få det :). Sen värderar vi självklart våra superstammisar väldigt högt och brukar försöka göra det bästa vi kan för de skall få en annan rumskategori. Tyvärr har jag märkt mer och mer att de som just är superstammisar bokar in sig på ett kabinrum utan fönster för att sen såklart då bli uppgradera. Problemet blir då när de inte går att uppgradera dem :) då blir de lite sura.

Om det står "i mån av plats" så har jag full förståelse för att man kanske inte bli uppgraderad, men som i mitt fall (Nordic Choice) då man är garanterad uppgradering, så blir jag irriterad. Man kan tycka att uppgraderingen borde läggas in automatiskt vid bokningstillfället.
 
Nordic Choice har den förmånen om man har Platinum. Då ingår en skjorttvätt per vistelse. Har sett att man sparar mellan 60-180 kr på det, beroende på vilket hotell man bor på.



Om det står "i mån av plats" så har jag full förståelse för att man kanske inte bli uppgraderad, men som i mitt fall (Nordic Choice) då man är garanterad uppgradering, så blir jag irriterad. Man kan tycka att uppgraderingen borde läggas in automatiskt vid bokningstillfället.

Det är inte så att du nyttjade förmånen "Rumsgaranti"? Om man gör det så står det i villkoren att Nordic Choice inte kan garantera uppgradering.
 
När frukost-buffén inte inkluderar fritt varm-vatten. Har hänt några gånger i Norge att de vill ha betalt för att fylla en termos med vatten!

En annan variant på problemet "för snabb städning i frukostmatsalen" har jag också åkt på i Norge. Det är dukat med en uppsättning bestick på varje plats och dessa åker med så fort de får en chans att städa talrikar. Nya talrikar finns så klart i buffén, men inte bestick. Så man måste antingen be köket om bestick eller ta bestick från ett bord där ingen ännu sitter.
 
Toppen