Senaste nytt

Lounge i Zürich med Swiss Business/SAS plus

Funkar det att komma in på E-terminalen när man flyger intra Europa? Har tidigare bara flugit longhaul från Zürich, och de gångerna har de velat kika på boardingkortet.

Det går jättebra. De vill se boardingkortet ibland, men det är bara att säga att man vill till loungen så blir man insläppt. Eventuellt kommer passkontrollanten att titta på dig och tro att du är en idiot, men det är smällar man får ta som frekvent resenär.

Vet någon om loungerna som renoverats har öppnat? Är på väg till Zurich nu och har fem timmar att spendera i lounge med familjen. Vore ju trevligt med en nyrenoverad lounge så här på midsommarafton.

Nej, jag tror de öppnar i juli. Ni kan utan problem besöka loungerna i D eller E under förutsättning att ni har era pass med er. E kräver en resa med tåget som säger mu medan D ligger i anslutning till B-piren. Normalt sett är det inga köer att prata om så fem timmar är helt ok.

Är det kört att komma in i senator loungen med fru och barn (är EBG)?
Förra veckan i Frankfurt och Zürich fick vi gästa 1 person/Star Gold. Med 2 vuxna och 4 barn i familjen ser de alltid lite frågande ut när vi närmar oss disken men när tre guldkort kommer upp blir de närmast lättade. (Har tidigare fått nej på mer än en gäst/guldkort.)

Tyskarna brukar ju strikt följa reglerna, men fråga kan man ju alltid göra men förvänta sig ett nej och allt annat får ses som positivt.

Som Senator kommer man in på samma sätt som EBG kommer in i SAS lounger. Familj är ingen Star Gold förmån men det är alltid ok att fråga

Förra veckan i Frankfurt och Zürich fick vi gästa 1 person/Star Gold. Med 2 vuxna och 4 barn i familjen ser de alltid lite frågande ut när vi närmar oss disken men när tre guldkort kommer upp blir de närmast lättade. (Har tidigare fått nej på mer än en gäst/guldkort.)

Jo jag är medveten om den formella förmånen, men med olika kulturer/länder/personer varierar det hur mycket de ser mellan fingrarna när det gäller just barn. Jag gör ett försök med mina bästa hundögon så får vi se :rolleyes:

Toppen