Du är medveten om att start och destination är London va? Inga stopp på vägen.Det är inte omöjligt att jag på allvar tar upp detta med min bättre hälft i helgen. Ska undersöka tillgängligheten och datum. Har ännu inte drabbats av F- eller C-sjuka. Hmm...
Inga stopp på vägen
Kan man inte få hyfsade miles för det där?
Oerhört viktigt, annars har man ju inte åkt jorden runt (sen tog argumenten slut).Om man är intresserad av sådana här långresor så är det inte helt ovanligt att erbjudanden om Europa-Nya Zeeland för runt 500 Euro dyker upp på Secretflying.com. De brukar visserligen inte vara jorden runt, men hur viktigt är det egentligen om man inte kan göra stopovers?
Nja, i länken till prisexemplet i trådstarten så är ju resan utspridd över en dryg månad.
Detta gör att jag tycker att alla är lite överdrivet dramatiska när ni pratar om hur hemskt det är. Om man får vila en vecka i Shanghai, två veckor i Auckland, och en dryg vecka i Rarotonga mellan flighterna så är det ju inte värre än vad många av oss här ändå gör. (absolut inte konstigare än att åka till Hong Kong över helgen ett par gånger, eller Austin med vändande plan...)
Segmenten som flygs med Air New Zealand är totalt 12351 miles. Utan att veta säkert vilken bokningsklass man får på dessa så gissar jag på någon av de billigaste som ger 25% till Eurobonus (eller kanske till och med 0% om det finns sådana hos Air NZ), så drygt 3000 poäng till Eurobonus plus vad man nu kan få för Virgin-flighterna till något annat program.
Ah synd att det är på så lång tid. Kan tänka mig max 1 vecka (helst kortare) på spektaklet. Nån timme per flygplats för lite lounge räcker.
Fan jag som läste snett... Tittade inte datum så noga och bara tidpunkter. Med stoppover är det ju grymt bra, har inga problem med ekonomi om man får benutrymme så det vore kul att göra helt klart.Nja, i länken till prisexemplet i trådstarten så är ju resan utspridd över en dryg månad.
Detta gör att jag tycker att alla är lite överdrivet dramatiska när ni pratar om hur hemskt det är. Om man får vila en vecka i Shanghai, två veckor i Auckland, och en dryg vecka i Rarotonga mellan flighterna så är det ju inte värre än vad många av oss här ändå gör. (absolut inte konstigare än att åka till Hong Kong över helgen ett par gånger, eller Austin med vändande plan...)
Men på hemresan från Nya Zeeland är det inga stopovers. Men det kanske är tillåtet att lägga in sådana.Fan jag som läste snett... Tittade inte datum så noga och bara tidpunkter. Med stoppover är det ju grymt bra, har inga problem med ekonomi om man får benutrymme så det vore kul att göra helt klart.
Men på hemresan från Nya Zeeland är det inga stopovers. Men det kanske är tillåtet att lägga in sådana.