Senaste nytt

Amex har tagit bort betalkorten

Mkt gnäll på de nya kreditkorten, men en fördel för oss som har ett av de ”gamla” betalkorten är ju att vi har ett kort som inte går att skaffa längre. Majoriteten tycks vara överens om att betalkortet är ett bättre alternativ och få vill byta bort dessa om inte uppsidan på ett nytt kort är tillräckligt stor. Isf gör ju Amex helt rätt. Gamla betalkortskunder kommer stanna kvar utan nya perks...

Hur gör man om man inte är så insatt. Jag är sugen på ett Gold Card, eller ska jag ta ett platinum, ska jag bli inbjuden för att få beställa deal, eller ska jag bara signa upp mig via deras hemsida där de bjuder på första kvartalet?
Vad för råd ger ni?

Det var prestige i kortet och en klar fördel i Stockholms nattliv förr. Nu är jag äldre och bryr mig inte det minsta om sådant längre så spelar ingen roll att det försvunnit. Får som tur är det jag vill ha här nuförtiden utan diverse kort. :D Loungen på Arlanda är dock ett trevligt plus ifb med resor.

Det har väl iaf inte ändrats något på SAS Anex premium?
Dvs det är 15p/100sek ännu?
De ”kampanjer” och försämringar som refereras till är väl för gold, platinum etc?

För er som kan tänka er att byta från betalkortet till kreditkortet verkar dom nu gå ut med att man som befintlig kund även för nykundserbjudandet. Se kopia på mail jag erhöll idag.

Jag är alltså platinum betalkortskund.

73d2b723bdba5b681f343b064afbf02c.png
241fb27958d91f4e1cc3c8c3cf5f2e24.png
9bd5d2d221e997bd07357f669a745e10.png
2f2fdb70a383a13baa974c9e04720324.png

Undrar hur mycket Amex tjänar på att folk byter från Platinum betalkort till kreditkort. Betvivlar att de som har råd med 6000 kr i årsavgift har behov av att låna pengar till 16% ränta. De borde kunna låna betydligt billigare någon annanstans.

Toppen