Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Jag vill minnas att mitt medlemskit tagit några veckor att få hem (mer än en vecka, mindre än en månad). Samtidigt snackas det om väsentligen längre leveranstider på andra ställen på nätet.

Tänk på att vissa IC tar betalt per person för club och andra är det en avgift för två personer som delar ett rum osv. Skicka ett mail och fråga vad club rate för Ambassador och övriga är.

Club access är definitivt av intresse då vi idag inte har någon frukost bokad och eftersom vi är tre personer så kan det dra iväg i pris.
Hade man kunnat nyttja BOGO direkt utan att behöva vänta så hade det definitivt varit värt det även med 200 dollar i medlemsavgift.

Är det någon som har fått hem BOGO i rimlig tid? Samt har bott på IC i boston och tycker att club access är värt att betala för?
Om jag har tid över så försöker jag alltid får ett rum med Club access på IC Boston. Loungen är trevlig och har bra service men jag har bott på IC-hotell där loungen har varit bättre.

Lite bilder från IC Boston loungen.
20160917_225447.jpg

20160917_225518.jpg

20160917_225527.jpg

20160917_225555.jpg

20160917_225609.jpg

Jag vill minnas att mitt medlemskit tagit några veckor att få hem (mer än en vecka, mindre än en månad). Samtidigt snackas det om väsentligen längre leveranstider på andra ställen på nätet.

Tänk på att vissa IC tar betalt per person för club och andra är det en avgift för två personer som delar ett rum osv. Skicka ett mail och fråga vad club rate för Ambassador och övriga är.
En datapunkt till... jag fick mitt andra (!) medlemskit för 2018 i början av April. De hade rättat till RA expire date till jan 2019. Jag hade en 'udda' uppdatering i höstas, där jag fick ett kort med utgångsdatum Nov 2018. Udda eftersom RA är justerat till kalenderår nu för tiden. Gissningsvis var det denna rättelse som triggade nytt kit. Om det följer standard för årlig renewal så är det cirka 3 månaders dröjsmål mellan trigger och kit. Men kan ju vara en senare kontroll som triggade denna uppdatering. Jag har som sagt upplevt 1-4v ledtid tidigare.

Anyway, nu sitter jag här med en extra BOGO och ett extra, väldigt tjusigt, Ambassador-kortetui. Tada!

Bodde nyligen på IC i Düsseldorf. Hade en natt bokad för poäng följt av två nätter för €. Blev uppgraderad från standardrum till executive. Fick även club-tillgång på första natten även om Royal Ambassador T&C inte ger det för reward nights. Nice! Club-access var faktiskt inte markerar som "except reward nights" i välkomstbrevet jag fick. Däremot var fri minibar och "hyrfilm" listat som icke inkluderat vid reward nights. Så det verkar inte som att första nattens club-access enkom berodde på mina två konsekutiva bokningar och troligen inte heller det faktum att jag är återkommande gäst. Någon annan som har liknande erfarenhet?

Tycker för övrigt att det är ett trevligt hotell med en en trevlig Club lounge. De har inte fullt anpassat sig till "bite size"-konceptet (bra där) och har bra service.

Förnyade precis min Ambassador status för 40000p. Har det som en del av accelerate och får tillbaka 5000p samt att jag klarade min Achievement Bonus och får ytterligare 18800p! M.a.o kostnad 16200p för förnyelsen tycker jag är hel ok!

Förnyade precis min Ambassador status för 40000p. Har det som en del av accelerate och får tillbaka 5000p samt att jag klarade min Achievement Bonus och får ytterligare 18800p! M.a.o kostnad 16200p för förnyelsen tycker jag är hel ok!
Nice! Prisvärt definitivt. Gött när man kan pricka in Accelerate och få lite kickback.

Jag hade samma i min challenge, valde dock alternativet att betala 200$ då man får 15k poäng + 5k challenge poäng samt lite rabatt på bonusnätter (kommer nog plocka ut en hel del bonusnätter i år). De 40k poängen värderas av amerikanska bloggarna till ungefär 0,6cent styck, dvs ca 2000 kronor. Därav valde jag att betala för det denna gång, man kan få ut riktigt bra värde med poängen på hotell som kostar lite väl mycket under vissa tider på året.

Toppen