Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Hellre det än ställen där apparaten säger ”medges ej” ska man stå och skämmas och personalen på dessa ställen verkar aldrig hört talas om Amex ens...

Har observerat dock att jag på Hemköp när blippar kortet får typ fungerar inte här. När jag istället använder terminalen och stoppar i kortet fungerar det utan problem. Ngn mer som upplevt det problemet?

Har observerat dock att jag på Hemköp när blippar kortet får typ fungerar inte här. När jag istället använder terminalen och stoppar i kortet fungerar det utan problem. Ngn mer som upplevt det problemet?

AmEx har väl bara aktiverat blippfunktionen för ICA och Apotek Hjärtat.

Fjällbacka fisk och skaldjur tar inte amex
el olivo tapas bar i Täby centrum gör inte heller det.

Klart irriterande att Tesla inte tar Amex. Hade nog reserverat än Model 3 sen länge om så var fallet. Verkar inte heller ta Amex vid betalning / bokning i butik, någon som har provat?

Någon som vet om "dra kort i magnetremsa" är ett annat sätt att säga att de inte tar Amex? Varje gång jag fått det meddelandet har jag gett upp och bytt till annat kort.

Fått förklaringen av en affär att det berodde på att mitt kort har NFC och deras utrustning klarar inte dem. Även fast de skall fixa chipet
Hur som helst fungerade det med att dra kortet.

Toppen