Golfkillen
Medlem
Ett tips baserat på empiriska studier är att aldrig ringa / maila innan du har bokat, det kan bli alla möjliga svar och kostnader då. Istället bokar du och sen mailar du och lägger till ett tredje barn. Boka såklart avbokningsbart. Jag har varit med om att jag har mailat en fråga om två barn till ett hotell men då svaret dröjde så bokade jag ändå och mailade med mitt bokningsnummer och sa att vi var två barn istället för ett. Svaret på den första frågan kom till slut och då skulle andra barnet kosta 50 usd för att sova i vår säng och 20 usd för frukost. Svaret på mailet med bokningsnummer var "ni är välkomna med två barn och får en extrasäng gratis". Detta har hänt ett antal gånger (med olika kostnader).Utmärkt tips. Jag kollade och såg att man får vara max fyra personer per rum på Hilton San Diego Bayfront. Jag ringde och fick bekräftat att det ändå gick att få in en femte person till en extra kostnad av 20 USD/natt.
50% rabatt för rum nummer två fanns tillgängligt under vissa datum, dock inte när vi skulle vara där. Hade det funnit tillgängligt utgick den rabatten från "best available rate".