Senaste nytt

Rabatt på taxfree

Något som blir ganska prisvärt med rabatt är 1 L Ron Zacapa 23 Anos då ordinarie TaxFreepris
(till resmål utanför EU) är 599:-. Bordershop Puttgarden tar 559:- men sen tillkommer avgift för
utländskt betalkort om jag kommer ihåg rätt. Pris per liter hos Systembolaget blir 777:- (säljs
endast i 0,7 L flaskor).
1 liter Ron Zacapa 23 years old kostar 499 SEK på Tallink just nu.
Shopping ombord

Testade att förboka varor på nätet för Arlanda taxfree sist. Fungerade bra med att hämta påsen i butiken. Ger alltid 10% rabatt.

75 cl Dom Perignon blanc, vintage 2009 kostar 1395kr för ”destinations outside of EU”.

Och ja @Direktorn att förboka sin taxfree via deras hemsida ger 10% rabatt och har gjort det under en längre tid. Bra tips!

Var hittade du den?
Ehhh, på hyllan för champagne, inne i butiken. Nu, för femton minuter sedan. Det sitter en tydlig prisetikett under flaskan, ganska högt upp på hyllan. Ungefär i ögonhöjd för en normallång svensk man. Svår att missa, sååå stor är ändå inte champagnehyllan?! Dock var det väl inte mer än en handfull flaskor på hyllan.

Ehhh, på hyllan för champagne, inne i butiken. Nu, för femton minuter sedan. Det sitter en tydlig prisetikett under flaskan, ganska högt upp på hyllan. Ungefär i ögonhöjd för en normallång svensk man. Svår att missa, sååå stor är ändå inte champagnehyllan?! Dock var det väl inte mer än en handfull flaskor på hyllan.
Haha, jag bjuder på den! Jag trodde du tittade online, för jag var precis där och sökte men där finns den inte med!

Intressant att den är dyrare än på systemet.

Toppen