Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Snakkede præcis med Diamond service på telefon. Jeg har en seperat booking og min kæreste har en seperat(Da min blev booket igennem arbejde).

De ville ikke ændre hendes sæde plads til at sidde ved siden af mig, uden at jeg skulle betale 69 DKK per vej. Er dette normalt? Troede ærlig talt bare at de ville ændre det, når vi rejser på samme afgang selvom det ikke er samme PNR.

Mindes at have gjort det tidligere uden at de krævede penge af mig?
Huruvida det är normalt kan jag inte svara på då jag inte försökt, men däremot är det säkert helt enligt reglerna. Inga statusförmåner "följer med" om man inte är på samma bokning. Hade ni varit på samma bokning hade det nog gått att ändra dirket för dig, men inte på separat.

Det finns säkert vissa som hjälper till med det utan betalning idag också, som en "goodwill gesture". Men det behövs inte. Kan vara värt att prova en HUCA och se om någon annan har mer lust att gå runt reglerna. Men i grund och botten är det en av de många saker som man inte kan förvänta sig, men som ibland funkar ändå.

Snakkede præcis med Diamond service på telefon. Jeg har en seperat booking og min kæreste har en seperat(Da min blev booket igennem arbejde).

De ville ikke ændre hendes sæde plads til at sidde ved siden af mig, uden at jeg skulle betale 69 DKK per vej. Er dette normalt? Troede ærlig talt bare at de ville ændre det, når vi rejser på samme afgang selvom det ikke er samme PNR.

Enligt reglerna så ska hon betala för att välja säte då hon är i egen bokning.
Sen har det hänt att de hjälpt till med liknande saker utan att ta betalt men det kan man inte förvänta sig att de ska göra. Om reglerna ska följas så ska man betala.

Diamond status och dess förmåner är personliga och går inte att applicera på någon annans bokning.

Jag har provat ett par gånger och blivit nekad (helt enligt regler). Så antar att de är konsekventa med regelboken här.

Got it! Det er vel i og for sig også fair nok når de bare følger reglerne. Jeg havde måske forventet lidt good will når vi trods alt er på samme fly, men det er nok for meget at forvente når vi allerede vælter os i gode diamant fordele :)

Kan inte du ändra ditt säte till jämte hennes istället då? Eller är det kassa platser då?

Hun får vel ikke tildelt sæde før check-in? Eller under 24 timer før.
Även om det inte blir de bästa sätena men om ni "hänger" på låset på hemsidan ( öppnar vad jag sett ibland innan 24 timmar ) så bör ni ju kunna välja ett till henne där du sedan kan välja ett bredvid, har svårt att se att alla väljs på OLCI innan ni gör det. Ni bör väl kunna hamna tillsammans iaf.

36h innan kan ni checka in online, det är en dold feature.

Smukt - tak! Det var jeg faktisk ikke klar over. Det har i og for sig aldrig været noget jeg har lagt mærke til eftersom at jeg altid bare vælger sæde når jeg booker.

Det kommer helt sikkert til at løse sig! Tak for svar til alle :)

Toppen