Senaste nytt

Är Thai så bra som "alla" säger?

mylabel

Medlem
Kan informera er att förutom Moscow linje så kommer alla skandinaviska huvudstäder på nr2 när det gäller att tömma alkoholen i severingsvagnar.
 

Taggen

Medlem
Har flugit Thai i first och business både mellan Europa och Asien och inom Asien. Senast i julas så upplevde jag servicen mellan ARN och BKK något ojämn och de missade min förbeställda mat på hemvägen men det gick bra ändå då den vanliga maten var mycket bra. Dock är väl business i deras gamla 777 som de kör med inom Asien inte direkt något att hurra över. Servicemässigt upplever jag dem som mycket vänliga och om de missar något så har de ursäktat så mycket och gjort sitt yttersta för och lösa problemet.
Kulturkrockar uppstår alltid som när de frågade mig i första klass om det var ok att min fästmö blev serverad sin specialmat när hon satt bredvid. Vi bara garvade...
 
Har flugit Thai i first och business både mellan Europa och Asien och inom Asien. Senast i julas så upplevde jag servicen mellan ARN och BKK något ojämn och de missade min förbeställda mat på hemvägen men det gick bra ändå då den vanliga maten var mycket bra. Dock är väl business i deras gamla 777 som de kör med inom Asien inte direkt något att hurra över. Servicemässigt upplever jag dem som mycket vänliga och om de missar något så har de ursäktat så mycket och gjort sitt yttersta för och lösa problemet.
Kulturkrockar uppstår alltid som när de frågade mig i första klass om det var ok att min fästmö blev serverad sin specialmat när hon satt bredvid. Vi bara garvade...

BBK-ARN har dom bara economy/business, korrekt?
 

Dr. Miles

Expert
De säljer en del av Business class kabin som Premium Economy på flygningarna mellan Skandinavien-Thailand.
 

Dr. Miles

Expert
Så du menar att man ska lära sig alla världens /religoners olika etik och moral innan man boardar ett flygplan?
Fråga: Tror du passagerare från andra kulturer/religioner tar hänsyn till det när dom boardar ett flygbolag från tex skandinavien?
Tex om SAS enbart skulle servera griskött på samtliga flighter? Inget annat alternativ? Hade dom då "tagit seden dit dom kommer?"
Man kan dra en liknelse med bråket med ens fru/sambo/flickvän/älskarinna (det gäller även för motsatta kön). :)
Det handlar inte om du har rätt i sak eller inte. Det handlar om HUR du säger...
 

bankb

Medlem
Och är du bara lite dragen är den "slut" i alla gallys även i business :)

Lite koll är ju bra att de har :) Kanske otur, men har råkat blivit nerspilld av annan pax två gånger. Rödvin båda gångerna... hyfsat berusade i business.

Då var crew även snabba med att ta en skriftlig rapport. Vet dock inte vad som hände med paxen som spillde efter rapporten.
 
Det är ju helt rätt att inte servera fulla personer, så är ju bara positivt om Thai gör så.

Nu bekläder du mig i något som jag inte skrev. Håller helt med om att fulla personer bör få avslag. Tror att även du skulle bli lite konfunderad om du blir nekad en öl 2 timmar efter serveringen med hänvisning att man är "intoxinerad". En servering som innehöll svag GT, ett glas vitt/rött (nåja det kallas vin) och en avec.
 
Man kan dra en liknelse med bråket med ens fru/sambo/flickvän/älskarinna (det gäller även för motsatta kön). :)
Det handlar inte om du har rätt i sak eller inte. Det handlar om HUR du säger...

Nja! Finns alltid undantag i "HURET". I SE spelar det ingen roll hur du säger det för antigen är du rasist, svenne eller så hamnar du i en meetoo oavsett hur du säger det :).
Slut på OT.

Jag skriver det igen. Med Thais pursrar är det extra svårt i jmf med andra. Inte ens inrikes US är lika svårt om du är statuslös.
Jag skall klippa in hur customer service avslutar sitt svar till mig när jag kommer in till kontoret så får Ni se huvudproblemet med Thai.
 
Toppen