Jag har min första hyra i denna kampanj imorgon (fredag eftermiddag till måndag morgon).
Jag fick nyss ett telefonsamtal från det Aviskontor jag ska hyra från där de frågade om jag hade tänkt utnyttja bilen eller om jag bara hyrde den för poängens skull. Fick ju erkänna att jag inte hade några planer på att köra bilen, så då sa han att jag inte behövde komma in, utan att de bara skulle maila kontraktet till mig.
Jag hade två eller tre hyror i januarikampanjen, men det var på ett annat kontor, så detta är första hyran från detta kontor.
(utelämnar vilket kontor det handlar om för att inte "outa" någon i onödan)
Jag fick också ett samtal från ett kontor strax utanför Stockholm city med samma erbjudande inför helgen. Den trevliga mannen i luren påstod att det är många som bara är intresserade av poängen, och att de därför ringer alla som har EB inlagt i bokningen. Jag svarade vänligt att jag hört rykten om detta, men att jag gärna ville ha min bil.
Spännande att se om detta är en ny grej, eller om de har ont om bilar just denna helg.
Jag undrar om alla har som har fått telefonsamtal från Avis har sitt Wizardnummer inlagt i bokningen eller inte.
De som inte är Avis Preferred medlem har inte sina signatur inlagd i profilen så det skulle vara svårt att hyra ut bilen utan att den som vill hyra bil skriva under kontraktet.
Har ett obesvarat samtal från ett 010 nummer idag undrar om det var samma? Jag behöver dock bilen lite denna helg.