Budgetresenär
Medlem
Vad gäller såhär i maj 2019 (jag vet att det gick bra förr), går det fortfarande att uppgradera för Eurobonuspoäng och tjäna miles enligt den uppgraderade klassen hos ett annat flygbolag än SAS?
Uppgraderingar med plusgrade ger poäng för kabinen du hamnar i, oavsett hur du betalat.Vad gäller såhär i maj 2019 (jag vet att det gick bra förr), går det fortfarande att uppgradera för Eurobonuspoäng och tjäna miles enligt den uppgraderade klassen hos ett annat flygbolag än SAS?
Vad gäller såhär i maj 2019
Svårt att veta hur det är om ett år, men som det fungerar nu är att biljetten biljetteras om men ny bokningsklass. Om denna bokningsklass sedan ger poäng till det bolag du vill kreditera till så ska du få poäng om du ändrar program i bokningen.Vad gäller såhär i maj 2019 (jag vet att det gick bra förr), går det fortfarande att uppgradera för Eurobonuspoäng och tjäna miles enligt den uppgraderade klassen hos ett annat flygbolag än SAS?
2019?! SAS kan ha ändrat reglerna obegränsat antal gånger tills dess...![]()
Jag slant med fingret när jag skrev på mobilens touchscreen, jag menade 2018.Svårt att veta hur det är om ett år...
Låter som något är fel, ska ge business intjäning som borde vara lägre än så till Chicago. Hade det varit LA, SF eller Miami i USA hade poäng intjäningen varit korrekt.Hej.
Vet någon hur det är med intjäning av poäng? Jag körde Plusgrade från GO till Business ORD-ARN och på min bokning står det nu att jag kommer tjäna 11250 poäng. Men jag får inte ihop det. Den sträckan ska väl endast generera 9375 (är Diamond) poäng??? Har tagit screenshot på bokningssidan för referens om det skulle behövas.
Hej!
Ska till Vegas i höst. Tänker mig ARN - LAX för att därifrån bila till Vegas i någon trevlig cab. Hem vore skönt att flyga hela vägen så Vegas - LAX - ARN. Men nu till min fråga, skulle gärna flyga business hem men tänkte buda upgrade då det inte är ett krav mer nice-to-have för rätt pengar/poäng. Går det ens då det är United Airlines som trafikerar Vegas - LAX? Självklart är det sträckan LAX - ARN jag vill njuta av business på, flygningen innan är så kort att det kvittar. Eller ska man köpa business direkt för 6500kr extra? Företagspengar, men det är mitt företag så lite snålhet sätter in ändå![]()