Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Har letat lite i tråden men hittar inte svar på följande: Har en hyra som jag inte fått EB-poäng för. Provade att kontakta avis via "missing points"-knappen på hemsidan, men fick nej på att hyran skulle ge 10k poäng. Jag fick besked på att jag blev nekad för att numret inte stämmer, och det svar jag fick, går det inte att svara på.

Jag lyckas inte få fram ett "rental agreement number" på hemsidan (den säger att mitt reservation numer är ogiltigt), utan jag har bara angett mitt "reservation number" som jag har i mailen. I fältet för att begära poäng står det att de vill ha "rental agreement number", vilket jag inte kan få fram... Tycker att det borde gå att handlägga med lite handpåläggning.

Är det någon som gjort på ett annorlunda sätt för att begära uteblivna poäng, eller är det endast den vägen som gäller?

Last edited:
Har letat lite i tråden men hittar inte svar på följande: Har en hyra som jag inte fått EB-poäng för. Provade att kontakta avis via "missing points"-knappen på hemsidan, men fick nej på att hyran skulle ge 10k poäng. Jag fick besked på att jag blev nekad för att numret inte stämmer, och det svar jag fick, går det inte att svara på.

Jag lyckas inte få fram ett "rental agreement number" på hemsidan (den säger att mitt reservation numer är ogiltigt), utan jag har bara angett mitt "reservation number" som jag har i mailen. I fältet för att begära poäng står det att de vill ha "rental agreement number", vilket jag inte kan få fram... Tycker att det borde gå att handlägga med lite handpåläggning.

Är det någon som gjort på ett annorlunda sätt för att begära uteblivna poäng, eller är det endast den vägen som gäller?

Testa denna guide som postades tidigare i tråden:
Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari | Sida 59 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Fått in 500 p endast, det är SAS som har skickat ut dom per automatik enligt AVIS

Kan ta "ett flertal veckor" innan poängen kommer in enligt kundtjänst.

Gällande AVIS,så får jag lov att säga att dom är otroligt hjälpsamma och förstående på deras kundtjänst ,som dessutom svarar snabbt.

Men där upphör det roliga...
Nästan varje gång jag hyr så dyker det upp nya fel som dom har lyckats göra, alltifrån tankning av bil som inte ska tankas, till extradagar debiterade till avbokade bilar trots att jag hört av mig innan att jag inte vill avboka.

Har X antal reklamationer, avklarade/väntandes hos dom hela tiden.

Tänker inte nämna vilken station det gäller, men jag funderar på att boka om alla mina bokningar (ca 40+ kvar) till en station där dom a; svarar på telefon b; svarar på mail c; inte gör en massa fel varje gång.

Vad är er erfarenhet gällande fel på bokningarna hos AVIS?
Samt finns det någon station med kompetent personal?

Toppen