Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 9-15 april 2018

Någon som har koll på den nya kampanjen? Är det samma som förut? Det står något om att det inte gäller conjunctive eller consecutive rentals. Betyder det att den bara kan utnyttjas för en hyra? Hittade ingen tråd för den, ska det skapas en ny?

Hade inga problem med januarikampanjen men nu, efter första hyran med aprilkampanjen, har jag bara fått 1000 poäng. Har kontaktat Avis via hemsidan.

Jag har fått ett svar från Avis-Budget Group nu. Och ett mycket trevligt och bra svar dessutom:

Tack för din respons.
Vi beklagar att SAS inte kommunicerade förändringen i kampanjen men alla som bokat under den tiden som var med den andra tidsperioden kommer givetvis få poäng. Så dessa kommer påföras som vanligt efter din hyra.
Tack för ditt samarbete och din förståelse.
Vänliga hälsningar,

Det var personligt underskrivet och väldigt svårt att missuppfatta. Plusspoäng åt kampanjegeneralerna den här gången!

Ja, Aprilkampanjen var ju inte tänkt att starta förrän 14 Maj så hyror innan dess, som bokades när det stod fel startdatum, måste de tydligen manipulera manuellt.

Verkar helt korrekt att de måste hantera dessa bokningar manuellt. Jag har både ringt och mailat påminnelser och fått svaret att ärendet skickats till databasfolket på SAS för hantering, och att det skulle ta två veckor. På dagen 2 v efter påminnelsemailet kom idag 9000 extra in för första hyran. Inväntar spänt poängen för andra hyran den 20/4 där jag ännu inte fått något.

Lite OT men har någon använt AVIS-preferred-"kuponger" om 15euro rabatt och fri uppgradering på dessa hyror och fortfarande fått poängen eller är man ute på hal is om man försöker kombinera?

500 poäng trillade in 25/4 (dvs den dagen jag hämtade ut bilen). Får väl se om det kommer 9500 till så småningom.

Toppen