Har du förbeställt mat i SJ 1 klass?

GOTATH skrev:Hörde av tåg-profilen ÅrskortguldSJ att SJ börjat testa varm mat igen. Detta på utvalda avgångar Stockholm-Göteborg/Sundsvall. Låter lovande!Klicka för att utvidga...

Man kan ju hoppas. Men de nyrenoverade X2000 ska ju inte ha ugnar och knappt något pentry i första klass så det blir nog inte så långvarigt.

GOTATH skrev:Hörde av tåg-profilen ÅrskortguldSJ att SJ börjat testa varm mat igen. Detta på utvalda avgångar Stockholm-Göteborg/Sundsvall. Låter lovande!Klicka för att utvidga...

Ja. Varm mat testas på utvalda avgångar mellan Stockholm och Göteborg/ Sundsvall.

Aktuella tåg är följande (måndag-torsdag):

Tåg 572

Tåg 580

Tåg 575

Tåg 583

Tåg 430

Tåg 442

Tåg 433

Tåg 441

Jag önskar att man får veta innan man beställer vad som kommer att serveras, har inte listat ut om man kan se det någon stans, därför blir det att beställa räkmackan.

TrainyMcTrainFace skrev:De nya X2000 ska visst då ha ungar i 1 klass och ett pentry.Klicka för att utvidga...

Då är min information säkert gammal då. För det senaste jag hörde var att 1:a-klasspentryt skulle minskas i storlek, ugnarna och skåpen tas bort och enbart kyl för 1:a-klassmaten samt kaffemaskiner vara kvar. Detta för att man skulle kunna öka antalet sittplatser.

MrDollar skrev:ngår det en Coca Cola till räkmackan om man har förbeställt?Klicka för att utvidga...
Svar Ja. Även Loka vatten, en lättöl ingår som val.

Dessutom finns ju te och kaffe, samt vatten till självservering.

Även dagstidning, i äkta pappersformat, ingår för resenärer i 1:a klass.

På det hela taget, en mkt positiv reseupplevelse med tåg, som jag inte åkt här i Sverige detta årtusende.

Jag skall åka tåg i nästa vecka.

Glömt att förbeställa räkmackan, vet att den finns att köpa i bistron, men trevligare att få den serverad vid stolen.

Vill minnas att SJ skulle börja med att man skulle kunna beställa den i efterhand men hittar inget om de på deras hemsida

011430121 skrev:Jag skall åka tåg i nästa vecka.Glömt att förbeställa räkmackan, vet att den finns att köpa i bistron, men trevligare att få den serverad vid stolen.Vill minnas att SJ skulle börja med att man skulle kunna beställa den i efterhand men hittar inget om de på deras hemsidaKlicka för att utvidga...

Det går men du kanske behöver chatta/ringa kundtjänst.

Är ombord på SJ 583 på väg från Sundsvall till Stockholm

Kom med Norrtåg från Kramfors till Sundsvall

När jag bokade resan kunde man inte välja om man ville ha måltid under resan, jag brukar beställa räkmackan.

På denna resa fick jag masa mig till bistron för att köpa räkmackan, när jag frågar damen i bistron om räkmackan, får jag till svar den finns inte! I det chock tillstånd jag befinner mig efter svaret ställer jag ingen följdfråga om de har upphört med räkmackan eller om det var enbart på denna avgång den saknades!

Det blev en skagenröra och lax med surrogat dryck.

https://www.businessclass.com/forum/attachments/f0831b37-037e-4662-98e2-443c9c6645cf-jpeg.131154/

Det är räkbrist tydligen. Bränsle är för dyrt så fiskarna går inte ut. Och de få räkor som finns blir för dyra för SJ.

011430121 skrev:Är ombord på SJ 583 på väg från Sundsvall till StockholmKom med Norrtåg från Kramfors till SundsvallNär jag bokade resan kunde man inte välja om man ville ha måltid under resan, jag brukar beställa räkmackan.På denna resa fick jag masa mig till bistron för att köpa räkmackan, när jag frågar damen i bistron om räkmackan, får jag till svar den finns inte! I det chock tillstånd jag befinner mig efter svaret ställer jag ingen följdfråga om de har upphört med räkmackan eller om det var enbart på denna avgång den saknades!Det blev en skagenröra och lax med surrogat dryck.Visa bifogad bild 131154Klicka för att utvidga...
Bedövningen av chocken gick även ut över dryckesvalet?

Back