Senaste nytt

Skillnad på inrikes business och first class på United

Du tror alltså att de erbjuder service???
United på New York - Miami i domestic first, då kan du nog ändå få en liten wrap och en dricka. Det är hur lyxigt som helst!

Glöm inte, att "United - turns Doctors into Patients" ;)

Sätena ser iallafall lite sköna ut ;) Man kommer långt med en Cola Zero och en kyckling wrap :)

Här är ett exempel på frukost, fast på American Airlines First/Business på JFK-MIA i 757

P_20180415_085328.jpg

Du tror alltså att de erbjuder service???
United på New York - Miami i domestic first, då kan du nog ändå få en liten wrap och en dricka. Det är hur lyxigt som helst!

Glöm inte, att "United - turns Doctors into Patients" ;)
Hamburgaren jag fick när jag åkte just den sträckan, i det som då i Uniteds beskrivning kallades BusinessFirst men som i bokningen stod som business var rätt god.

BusinessFirst användes väl av Continental Airlines och försvann i samband med ihopslagningen med United?

Man kan säga mkt om att nej det är inte jämförbart med first eller business på long haul. Men fortfarande bland bästa shorthaul narrowbody-upplevelsen man kan få?

Bra stol i 2+2 config, pre-departure drink, ok utbud av dryck och mat, fungerande prio-boarding och inte minst viktigt i USA: garanterad plats för handbagage.

Vilka andra bolag (utom konkurrenterna i USA) erbjuder detta? Tror jag själv har provat det med TACA i Sydamerika men det är inte vanligt väl?

Har aldrig betalat för det fullpris själv (som är hutlöst dyrt) men när man bokar economy får man rätt ofta ganska bra uppgraderings-erbjudanden, typ $69 som lätt kan vara värt det.

Så gläd dig!

BusinessFirst användes väl av Continental Airlines och försvann i samband med ihopslagningen med United?

Kan det kanske vara den enkla förklaringen till att de blandar namnen mellan olika flygplanstyper på SeatGuru. Att de modeller som tidigare flögs av Continental står kvar som first.

Näe, BusinessFirst fanns kvar även efter sammanslagningen.Tror att det fanns kvar till runt 2016.

När påbörjades egentligten sammanslagningen? Användes begreppet BusinessFirst bara på gamla Continental-plan eller infördes det även på United-plan?

När påbörjades egentligten sammanslagningen? Användes begreppet BusinessFirst bara på gamla Continental-plan eller infördes det även på United-plan?

"Sammanslagningen" var ju typ att United absorberades av Continental, och så bytte man namn på det till United. Allt annat än namnet på det nya bolaget kom ju från Continental.

Jag hittade en källa kring namnbytet från Businessfirst:
United Polaris Frequently Asked Questions | United Airlines

"On December 1, 2016, United Polaris business class service replaced United BusinessFirst® service and United Polaris first class service replaced United Global First℠ on all international flights and all international aircraft."

Toppen