Senaste nytt

Inget gratis bagage för statuskunder i Go Light

Vad säger ni, skulle ni försöka lägga till det manuellt vid en incheckningsautomat, eller skulle ni går direkt till incheckningsdisken och få det inlagt där? Någon som testat? :)
Flög till Berlin för ett par veckor sedan på en Youth GO light biljett. Var inga problem att lägga till bagage vid en automat. Är för närvarande EBS. :)

Ni som vet allting här inne. (Har försökt att få kontakt med SAS utan framgång.)

Jag bokade 2 biljetter till mig & en väninna i Go light i Jan, innan dom nya reglerna infördes.
Jag har EBS och hon ingenting. Fick utan problem ta med min väska ner hit och även hem så klart. Så långt är jag med. Vi köpte till bagage åt henne.
Nu har jag fått igenom en uppgradering på hemresan till plus. Får jag då ta med två väskor? Trodde att vi båda skulle default få checka in en varsin väska? Men inte enligt biljetterna i appen.

Tackar på förhand.

Ni som vet allting här inne. (Har försökt att få kontakt med SAS utan framgång.)

Jag bokade 2 biljetter till mig & en väninna i Go light i Jan, innan dom nya reglerna infördes.
Jag har EBS och hon ingenting. Fick utan problem ta med min väska ner hit och även hem så klart. Så långt är jag med. Vi köpte till bagage åt henne.
Nu har jag fått igenom en uppgradering på hemresan till plus. Får jag då ta med två väskor? Trodde att vi båda skulle default få checka in en varsin väska? Men inte enligt biljetterna i appen.

Tackar på förhand.

Bagage enligt ursprunglig biljett.

Hur har det funkat i praktiken för er andra med Star Alliance-guldkort och Go Light-biljetter köpta före 25:e januari, har ni behövt betala för incheckat bagage och sedan fått begära en återbetalning av Customer Care, såsom beskrivs i https://www.check-in.dk/wp-content/uploads/2018/01/QA-go-light-bag.pdf? Enligt SAS "Kontrollera Tillåtet Bagage"-sökverktyg (Bagage/handbagage: incheckat, försenat, skadat eller förlorat | SAS) ingår det en incheckad väska i min Go Light-biljett, trots att jag inte har köpt till något bagage?!?!? Har man tur kanske incheckningspersonalen använder samma källa som nämnda sökverktyg använder så man slipper hålla på och begära om en återbetalning? Förresten, det där pdf-dokumentet (eller motsvarande information), finns inte det på SAS hemsida någonstans?

Jag flög ToR häromveckan till Paris och det var inga som helst problem. Använde mig av automaterna på båda flygplatserna och sen lämnade jag in dom för några prio bagage lappar. :cool:

Vad är det som gäller egentligen. Jag var bokad i GO Light ORD-ARN. Fick Plusgrade till Business och nu står det på bokningen att jag kan checka in två väskor. Trodde att man behöll bagage enligt ursprunglig bokning???

Toppen