Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Returen OSL-ARN ungefär lika illa. Helt fullt flyg. Boarding med automatiska gater. Utan några som helst upprop öppnar man gaterna, och folk börjar gå på när de märker att de är igång. Efter några minuter så frågar någon av passagerarna gateagenten om det är prioboarding. Svaret blir "näe, alla kan gå ombord".

Har aldrig sett en tröttare gateagent, han bekräftade alla fördomar om norrmän efter klockan 15.

Returen OSL-ARN ungefär lika illa. Helt fullt flyg. Boarding med automatiska gater. Utan några som helst upprop öppnar man gaterna, och folk börjar gå på när de märker att de är igång. Efter några minuter så frågar någon av passagerarna gateagenten om det är prioboarding. Svaret blir "näe, alla kan gå ombord".

Har aldrig sett en tröttare gateagent, han bekräftade alla fördomar om norrmän efter klockan 15.

En sak ska dom då ges cred för.
Norrmännen är fan så mycket smidigare än svenskarna på att boards ett flyg. Ju fler svenskar, desto virrigare. Vi är ju nästan i klass med kineserna.

Igår, SK 2474 TRD-ARN. Priority boarding ropades ut men fungerade inte då alla gick på som vanligt utan att de blev stoppade. Nu var jag snabbt framme i kön så det gjorde inget för min del, men annonsera inte prio boarding om det ändå inte fungerar...

Senaste resor med sas har det varit strikt prio! Vad händer med världen?
DUB - ARN = Strikt prio med Ryanair prio/normal boarding skylt
ARN - CPH = Per-Ove med säkert rad A försökte men systemet vägrade och blippade rött!
CPH - BGO = Samma som i ARN, systemet vet vem som har prio. Gateagenten skrek 'Only business class'

På dagens sk939 så använde man inte zonerna utan först business sen plus och EBG etc. Man kollade inga bording card i gaten så det hela fungera sådär...
Konstigt när allt är enligt tidsplan så använder man ändå inte fungerande verktyg.

Idag fungerade priobordning utmärkt på ARN-MAN på 16.20-flighten. jag var den ENDE som utnyttjade denna förmån. Sen när jag var i gångbron hörde jag de ropade på alla andra.

Så var det å andra sidan bara fyra platser tagna av 48 i plus och extremt luftigt i go med.

På dagens sk939 så använde man inte zonerna utan först business sen plus och EBG etc. Man kollade inga bording card i gaten så det hela fungera sådär...
Konstigt när allt är enligt tidsplan så använder man ändå inte fungerande verktyg.
Business, plus och Star Gold tillhör ju alla som får prioboarda.
Vi åkte i fredags och då nekades alla som inte reste i business att boarda först, sen tilläts resten av grupp A/B att boarda och man kollade boardingpass. Tycker det fungerar rätt bra på longhaul i alla fall.

Business, plus och Star Gold tillhör ju alla som får prioboarda.
Vi åkte i fredags och då nekades alla som inte reste i business att boarda först, sen tilläts resten av grupp A/B att boarda och man kollade boardingpass. Tycker det fungerar rätt bra på longhaul i alla fall.
Dom körde inga zoner. Dom ropa ut att det var Business först, sen plus och guld, sen Eco och man började bakifrån men bär vi väl fick gå på så bar det ingen som kollade biljetter eller likande. Alla som inte respekterade utropet kunde ändå gå på oavsett cabin, status eller zon.

Toppen