IdleSwede
Medlem
Insert facepalm..Sk843 från ARN idag gjorde dock en typisk SAS-boarding. Gateagenten glider trött in till disken fem minuter efter utsatt tid och börjar boardingen med att ropa ut "alla passagerare är välkomna ombord".
Insert facepalm..Sk843 från ARN idag gjorde dock en typisk SAS-boarding. Gateagenten glider trött in till disken fem minuter efter utsatt tid och börjar boardingen med att ropa ut "alla passagerare är välkomna ombord".
Returen OSL-ARN ungefär lika illa. Helt fullt flyg. Boarding med automatiska gater. Utan några som helst upprop öppnar man gaterna, och folk börjar gå på när de märker att de är igång. Efter några minuter så frågar någon av passagerarna gateagenten om det är prioboarding. Svaret blir "näe, alla kan gå ombord".
Har aldrig sett en tröttare gateagent, han bekräftade alla fördomar om norrmän efter klockan 15.
Business, plus och Star Gold tillhör ju alla som får prioboarda.På dagens sk939 så använde man inte zonerna utan först business sen plus och EBG etc. Man kollade inga bording card i gaten så det hela fungera sådär...
Konstigt när allt är enligt tidsplan så använder man ändå inte fungerande verktyg.
Dom körde inga zoner. Dom ropa ut att det var Business först, sen plus och guld, sen Eco och man började bakifrån men bär vi väl fick gå på så bar det ingen som kollade biljetter eller likande. Alla som inte respekterade utropet kunde ändå gå på oavsett cabin, status eller zon.Business, plus och Star Gold tillhör ju alla som får prioboarda.
Vi åkte i fredags och då nekades alla som inte reste i business att boarda först, sen tilläts resten av grupp A/B att boarda och man kollade boardingpass. Tycker det fungerar rätt bra på longhaul i alla fall.