Senaste nytt

Söker tips för en riktig tömma-konton-resa för familjenBrandten!

Brandten

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Världen
  3. När vill/behöver du resa ut? Från 1 November och framåt
  4. När vill/behöver du komma hem? 20 December
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca 14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som då är 5 år
  7. I vilken kabinklass? Business class och/eller First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (totalt) Ca 400.000 Eurobonuspoäng, 4 Amex vouchers och 10.000kr (för taxes)
  10. Vad är det viktigaste för dig?
  11. Vill du stanna någonstans utöver destinationen? Behövs inte
Det brukar gå att ge bättre önskelista när jag ska flyga själv någonstans i jobbet men nu är det så att vi (familjen) tänkte åka iväg någonstans och eftersom jag råkar ha lite poäng och en del vouchers som skulle behöva försvinna under 2018 samt även MasterCard FlyPremium med obegränsad Business upgrade i världen, så tänkte vi ta er hjälp att hitta destinationer. Har även ca 200.000 Radisson Rewards poäng som gärna kan brännas på den här semestern.

Egentligen borde jag boka en F till mig och FruBrandten och sticka iväg så vi båda kan uppleva det men eftersom hon inte är något fan av tanken på att flyga 36h och vara 2h på destinationen så går inte det. MiniBrandten som tyckte SAS CRJ900 till Trondheim kändes lyxig, kommer nog inte uppskatta F ändå så därav inget krav att flyga F hela resan, däremot hade hon gillat C. Dock vill jag inte göra den här resan med båda och INTE få med Lufthansa F Terminal när vi ändå ska åka.

Vi har varit på Bali tidigare vilket vi tyckte var sisådär men kan kanske ge det ett försök till.

Har vairt flera gånger i Thailand och det känns lite same-same och tråkigt så helst inte.

Har varit i Mexiko förut (Tulum) men det verkar inte vara bästa vädret under november/december.

Vietnam, Sri Lanka eller Filipinerna kanske?

Hong Kong har tydligen både stad, stränder och djungel vilket kanske kan vara en häftig kombo?

Mauritius med Austrian hade varit nice men känns lite tråkigt att "bara" flyga typ direktflyg C när vi nu har möjlighet att utforska lite.

Seychellerna och/eller Maldiverna faller på att det blir väldigt dyrt med hotell/mat/dricka väl på plats.

Det ultimata hade varit Hawaii dit vi alla vill åka. Men United verkar ju ha obefintliga awardplatser dit tyvärr. Vet heller inte hur prisbilden är eller vädret under den perioden på året.

Flummigt? Japp! Fråga på så reder vi ut allt och ser till att boka något häftigt! :)

Du är på tok för sent ute för att kunna välja och vraka. Jag skulle börja med att titta på Asiana till ICN eller Thai till BKK för att sedan hitta vidare resmål därifrån om du vill komma någon annanstans. De är de två bolag som har bäst F-tillgång öster ut. Räkna med att du eventuellt behöver komplettera med en separat biljett någonstans med tanke på den senaste regeluppsättning som Tallinn tillämpar.

Vad tror du om Guam? Har inte varit där själv men har funderat på en award-resa dit med familjen (jag har ungefär samma förutsättningar som dig, men något färre poäng). Möjligt att november inte är bästa tid på året dock.

Området runt Cancun eller centralamerika, kan det vara något?
FRA/MUC-MEX brukar ha riktigt bra tillgång i Lufthansa First i alla fall, har funnits upp till 7 award-platser på några avgångar.
Det är ju dock vanskligt med tanke på att ni måste vänta till 14 dagar innan för att kunna boka Lufthansa First.
Att hitta 3 platser First med andra destinationer blir svårt även om det säkert är möjligt till Shanghai/Peking och sen vidare där ifrån men då blir det ju inte så mycket att välja på.

Kan finnas bra alternativ med Singapore i business då de släppt upp en hel del platser till EuroBonus och de flesta har ju bara stirrat sig blinda på att titta på First platserna. Från Singapore kan ni sedan ta er vidare till valfritt ställe som passar er bra då de har ett bra nätverk och det brukar finnas OK tillgänglighet.

Vad tror du om Guam? Har inte varit där själv men har funderat på en award-resa dit med familjen (jag har ungefär samma förutsättningar som dig, men något färre poäng). Möjligt att november inte är bästa tid på året dock.

Ännu bättre skulle jag säga är Nordmarinerna. Var där i julas och det var helt underbart. Rekommenderar Hyatt hotellet då du har tillgång till micro beach (1min gång). Enda "negativa" är väl att det endast är sol och bad som gäller där. Finns självklart lite dykning, paragliding osv. Då kan du köra ARN->HKG->Guam->saipan. Lycka till. Annars kika också på palau ifall du gillar marinliv.

Du är på tok för sent ute för att kunna välja och vraka. Jag skulle börja med att titta på Asiana till ICN eller Thai till BKK för att sedan hitta vidare resmål därifrån om du vill komma någon annanstans. De är de två bolag som har bäst F-tillgång öster ut. Räkna med att du eventuellt behöver komplettera med en separat biljett någonstans med tanke på den senaste regeluppsättning som Tallinn tillämpar.
Borde säkert ha sett den nya regeluppsättningen vifta förbi på forumet men, vad betyder det?

Det enda jag vet är att det ligger för nära galningen i Nordkorea. Å andra sidan ligger ju Hawaii och karibien nära den andra galningen så inget är väl bättre eller sämre. Ska kolla vad man kan hitta på med barn på ön.

Området runt Cancun eller centralamerika, kan det vara något?
FRA/MUC-MEX brukar ha riktigt bra tillgång i Lufthansa First i alla fall, har funnits upp till 7 award-platser på några avgångar.
Det är ju dock vanskligt med tanke på att ni måste vänta till 14 dagar innan för att kunna boka Lufthansa First.
Att hitta 3 platser First med andra destinationer blir svårt även om det säkert är möjligt till Shanghai/Peking och sen vidare där ifrån men då blir det ju inte så mycket att välja på.

Kan finnas bra alternativ med Singapore i business då de släppt upp en hel del platser till EuroBonus och de flesta har ju bara stirrat sig blinda på att titta på First platserna. Från Singapore kan ni sedan ta er vidare till valfritt ställe som passar er bra då de har ett bra nätverk och det brukar finnas OK tillgänglighet.
Vet inte vart jag läste om Mexikovädret att det skulle vara dåligt men det verkar ju snarare tvärtom, vara riktigt bra den perioden.
Ska kika på det igen!

Ännu bättre skulle jag säga är Nordmarinerna. Var där i julas och det var helt underbart. Rekommenderar Hyatt hotellet då du har tillgång till micro beach (1min gång). Enda "negativa" är väl att det endast är sol och bad som gäller där. Finns självklart lite dykning, paragliding osv. Då kan du köra ARN->HKG->Guam->saipan. Lycka till. Annars kika också på palau ifall du gillar marinliv.
Aldrig hört talas om Nordmarianerna, ska Googla lite på det. :)

Borde säkert ha sett den nya regeluppsättningen vifta förbi på forumet men, vad betyder det?
Kortfattat så verkar följande gälla
Max 2 stopp i Europa
Max 1 stopp i annan världsdel på väg till din destination

Du kan med andra ord inte längre åka
ARN-FRA-TYO-BKK-DPS
då det blir 2 stopp i Asien på väg till Bali

De har även blivit väldigt hårda på most reasonable routing där man bara får ta väldigt små "omvägar".

Jag har precis bokat denna resan precis de datumen som du vill resa, kanske kan vara något? Vi ska kombinera Nicaragua med lata dagar i Mexico. Avslutar i Kuba! :) Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018

Annars tycker jag du ska åka så långt bort som möjligt när du ändå slår på stort! Australien rekommenderar jag varmt! Var där i november förra året med dottern och hon (och övriga familjen) älskade det! Kängurus, bra mat, trevliga människor, fint bad etc! Vi flög med Air China. Stoppet i Peking var riktigt jobbigt men i övrigt var de okej. Det verkar finnas flighter med Asiana A350 business i höst! :)

Sydafrika och bada med delfiner i Boulders Beach är ju också trevligt!

Toppen