Brandten
Medlem
- Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
- Var är din destination? Världen
- När vill/behöver du resa ut? Från 1 November och framåt
- När vill/behöver du komma hem? 20 December
- Hur länge vill du vara borta? Ca 14 dagar
- Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som då är 5 år
- I vilken kabinklass? Business class och/eller First
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
- Vad är din budget? (totalt) Ca 400.000 Eurobonuspoäng, 4 Amex vouchers och 10.000kr (för taxes)
- Vad är det viktigaste för dig?
- Vill du stanna någonstans utöver destinationen? Behövs inte
Egentligen borde jag boka en F till mig och FruBrandten och sticka iväg så vi båda kan uppleva det men eftersom hon inte är något fan av tanken på att flyga 36h och vara 2h på destinationen så går inte det. MiniBrandten som tyckte SAS CRJ900 till Trondheim kändes lyxig, kommer nog inte uppskatta F ändå så därav inget krav att flyga F hela resan, däremot hade hon gillat C. Dock vill jag inte göra den här resan med båda och INTE få med Lufthansa F Terminal när vi ändå ska åka.
Vi har varit på Bali tidigare vilket vi tyckte var sisådär men kan kanske ge det ett försök till.
Har vairt flera gånger i Thailand och det känns lite same-same och tråkigt så helst inte.
Har varit i Mexiko förut (Tulum) men det verkar inte vara bästa vädret under november/december.
Vietnam, Sri Lanka eller Filipinerna kanske?
Hong Kong har tydligen både stad, stränder och djungel vilket kanske kan vara en häftig kombo?
Mauritius med Austrian hade varit nice men känns lite tråkigt att "bara" flyga typ direktflyg C när vi nu har möjlighet att utforska lite.
Seychellerna och/eller Maldiverna faller på att det blir väldigt dyrt med hotell/mat/dricka väl på plats.
Det ultimata hade varit Hawaii dit vi alla vill åka. Men United verkar ju ha obefintliga awardplatser dit tyvärr. Vet heller inte hur prisbilden är eller vädret under den perioden på året.
Flummigt? Japp! Fråga på så reder vi ut allt och ser till att boka något häftigt!