Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 9-15 april 2018

1. Gå till avis.se
  2. Logga in genom "Ditt Avis"
  3. Klicka på "LOJALITETSSAMMANSTÄLLNING".
    Avis Preferred sammanställning - Avis
  4. Där det står "Uppgradera till Avis Preferred xxx du behöver :"
Om dina tidigare bilhyror genom den här (och tidigare) kampanjen har räknats in i kvalificerade bilhyror, ska det inte vara några problem.

Är det möjligt att lägga till Avis Preferred i efterhand? Vart medlem strax efter jag bokat bilarna (har ej hämtat ut bilarna ännu)

On du hyr på Globen så har de stängt Lörd-Sönd, garaget är dock öppet så det går att ställa bilen och droppa nyckeln i inkastet. Hyr du t ex Fredag eftermiddag-Måndag så kan du då lämna tillbaka den t ex Lördag utan att det registreras förrän Måndag morgon när de tömmer inkastet. Har bara provat detta en gång så kan inte säga med säkerhet att det alltid kommer funka, men det känns 'safe'
Bekräftar att så fungerar. Detta är min standardprocedur. Går till och med att parkera bilen där redan redan efter kl 18 på fredagen när kontoret stängt...
Dock vill jag höja ett varningens finger för NÄR nycklarna läggs i keydroppen. Har fått veta att dom ibland kan jobba helg om det är mycket att göra, så har man otur och slänger i nycklarna tidigare än 2d1h, och dom jobbar då, så finns alltid risken med att dom checkar in bilen för tidigt.
Så GTO i min bok är att parkera bilen i P-garaget efter kl 18 fredag, men inte lägga i nycklarna i keydrop förrän efter 2d1h.

Perfekt att det kommit en 25% rabatt nu för bokningar.
Jag får priser i Bromma från 650 kronor, andra stationer som är aktuella för mig ligger det dock på runt 850 för en hyra.
Blir nog lite kvällsjobb att boka bilar...

Står på Avis svenska sida att det är kampanj nu med upp till 20%.
Priserna får jag när jag går via eurobonus länken för att boka.

EDIT: Det var tydligen 20% kampanj med hyra i Sverige, inte 25%
Ja, det kom mail från Avis igår eller i förrgår om detta. Jag kan ha fel men om jag förstod det rätt så får man antingen Avisrabatten eller Eurobonusrabatten. Det är möjligt att det går att kombinera ihop båda men så förstod inte jag det som när jag läste. Likadant de bokningar som vi gjorde i januari i år, det skulle ha varit med den "vinterrean" som fanns då, men på kontrakten som jag hämtar ut återfinns endast Eurobonusrabatten. Fortfarande tillräckligt billigt för min del. Om du får ihop båda rabatterna är jag den förste att gratulera!

Last edited:
Ja, det kom mail från Avis igår eller i förrgår om detta. Jag kan ha fel men om jag förstod det rätt så får man antingen Avisrabatten eller Eurobonusrabatten. Det är möjligt att det går att kombinera ihop båda men så förstod inte jag det som när jag läste. Likadant de bokningar som vi gjorde i januari i år, det skulle ha varit med den "vinterrean" som fanns då en på kontrakten som jag hämtar ut återfinns endast Eurobonusrabatten. Fortfarande tillräckligt billigt för min del. Om du får ihop båda rabatterna är jag den förste att gratulera!
Jag har ingen aning om vad för rabatter som ger mig priserna, men jag får i alla fall 650 kronor för bokningar på Bromma. När jag bokade i vintras var priset strax över 700 kronor.

Toppen