Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 9-15 april 2018

Jag har en dubbelbokning (mitt namn, mitt EB-nr) den 4-7 maj. En på 7000p och en på nya 10000p. Tänkte testa att hämta båda bilarna och se vad som händer. Med tanke på att kampanjen håller på i nästan ett år och jag bor ett stenkast ifrån Klarabergsviadukten som har helghyror för 820 spänn så känns det värt att testa. I juni kommer väl Avis erbjuda 12000p för 3-dagarhyra. Så det lär ju bli trippelbokningar också...

Samma här fast tvärt om, 10k i grunden och dubblerat med 7k på samma datum och tid. Detta gånger 4 bokningar. Hämtar ut en och låter en stå kvar men betala för den är tanken. Eller hämta ut båda om man måste. Eller inte hämta ut någon men betala för båda om det går vore ju fint. Får bli kompis med personalen tror jag :)

För en novis, hur kan man avboka dessa bokningar? Fritt till dagen innan eller? Hittade inget om cancellations i deras terms & conditions men det kanske kommer när man bokar?

För en novis, hur kan man avboka dessa bokningar? Fritt till dagen innan eller? Hittade inget om cancellations i deras terms & conditions men det kanske kommer när man bokar?
Står så här i terms

"2.2 If you do not cancel your booking before the reservation date and time shown on your booking and fail to pick up your vehicle within 24 hours from that time, a non- cancellation fee will apply. Depending on your country of rental, this will be £40.00, €50, 70 CHF or the equivalent amount in your local currency. This will be inclusive of VAT where applicable."

Man ska inte glömma att man faktiskt får 28 förpackningar Te á 50gram. Dessa är värda det du har betalat. Du behöver bara gå ut till brevlådan.

Antingen dricker du det eller ger hela avdelningen på jobbet en fredagspresent och blir kontorets charmtroll. Så att jämföra det med att hyra bil man inte behöver anser inte jag vara likvärdigt på något sätt, även om du inte behöver hämta ut den. :)
Du inser inte att du faller kort när du säger att tet är värt något men inte bilen som hyrts? Vilken dubbelmoral...
Perfekt med bil på helgen för oss som bor mitt i smeten o inte vill ha bil i vanliga fall. Kan åka och storhandla, rensa förråd och kasta skräp på tippen etc. etc.
Och du kommer bli jävligt pissnödig av allt te du ska dricka om du ska få ut något konkret användande av bonuspoängen, 10k kommer du inte långt på. Och då har du ändå beställt te varje dag i en månads tid...

Kanon!
Vart två bokningar i samband med ankomst till ARN. Sparar in Taxi kostnader och har samtidigt en bil i ett par dagar för en spottstyver.

Du inser inte att du faller kort när du säger att tet är värt något men inte bilen som hyrts? Vilken dubbelmoral...
Perfekt med bil på helgen för oss som bor mitt i smeten o inte vill ha bil i vanliga fall. Kan åka och storhandla, rensa förråd och kasta skräp på tippen etc. etc.
Och du kommer bli jävligt pissnödig av allt te du ska dricka om du ska få ut något konkret användande av bonuspoängen, 10k kommer du inte långt på. Och då har du ändå beställt te varje dag i en månads tid...

Du missförstår mig. Det jag jämförde var att köpa Te som man faktiskt använder med att hyra en bil man inte ens hämtar ut. Att hyra en bil man inte hämtar ut, är detsamma som att köpa poäng, det kan vi väl enas om. Medans om du köper en produkt du faktiskt erhåller, så får du både poängen och produkten. På så sätt menar jag "...att jämföra det med att hyra bil man inte behöver anser inte jag vara likvärdigt på något sätt".

Vad har det med moral att göra, det är väl bara en enkel uträkning?

Ja det är fritt att avboka dessa fram till och med datumet för hyran. Om du däremot gör en no-show kan du, enligt avtal, få en straffavgift.
Avbokningen kan göras direkt via avis.se om du loggar in på ditt konto.

Jag ringde och dubbelkollade detta igår. Det går att avboka via hemsidan eller per telefon fram till 1 minut innan tiden för uthämtning. Dock var det 20 min telefonkö, så en test-avbokning via hemsidan är kanske att rekommendera. Så att man vet hur man gör, menar jag. Jag avbokade själv en bil för några månader sedan, och det var gjort med en knapptryckning.

H-vete vad jobbigt det var att boka av alla 7000 poängs hyror. Går ej avboka via appen eller hemsidan utan man måste in och modify booking på Avis/Eurobonus sidan.....
Men nu är 20 hyror avbokade, och ska bokas om i dagarna.....
Blev även ytterligare ett par i höst :p

Toppen