Senaste nytt

Roamingavgifter slopas helt inom EU

Ja, användning i Schweiz ingår inte i EU-reglerna eftersom de inte ingår i EES, reglerna gäller endast i EU och EES.

Det var som jag misstänkte, dock verkar Telia "bjuda" på 1GB av befintlig pott enligt det SMS man får att "surfa och ring för din vanliga pott", eller om det finns någon annan uppgörelse på plats, jag hade faktiskt inte räknat med att det skulle vara möjligt.

• Gilla
Reactions: ekf
Är i Budapest och upptäckte att man måste slå av automatisk operatör om man har en iPhone och välja en annan (exempelvis Vodaphone) för att få det att fungera.

En fråga.

Appliceras "slopade roamingavgifter inom EU" även på bl a Åland (Finland), Kanarieöarna (Spanien), Färöarna (Danmark)?
De områden är inte med EU:s momsunion t ex.

En fråga.

Appliceras "slopade roamingavgifter inom EU" även på bl a Åland (Finland), Kanarieöarna (Spanien), Färöarna (Danmark)?
De områden är inte med EU:s momsunion t ex.

Saxat från Tele2 Om att ringa och surfa i EU/EES - Tele2 :
Följande länder ingår i EU/EES
Belgien, Bulgarien, Cypern (exkl. norra Cypern), Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Franska Guyana, Franska Västindien, Gibraltar, Grekland, Guadeloupe, Island, Irland, Italien, Kanarieöarna, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Martinique, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Reunion Island, Rumänien, Saint Martin, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Åland och Österrike.

Följande länder ligger i Europa men ingår inte i EU eller EES
Albanien, Andorra, Armenien, Azerbajdzjan, Bosnien, Färöarna, Guernsey, Isle of Man, Jersey, Kosovo, Makedonien, Moldavien, Monaco, Montenegro, San Marino, Serbien, Schweiz, Ukraina, Vitryssland, Turkiet och Ryssland.

Man kan nu även streama svenska tjänster inom hela EU utan att använda en VPN, så Viaplay, SVT, C More osv fungerar alla utomlands inom EU. Extra trevligt när man bor i England!

Innebär det att man kan se allt material på nämnda kanaler inom EU?

Tidigare var ju utbudet begränsat och mycket ”kan ej ses utanför Sverige”.

Netflix är ju extra ”kul” då man får inhemska utbudet i varje land man besöker. Inklusive textningen.

Det tror jag inte. Så här står det på två program på SVTPlay som publicerades i söndags respektive idag

SVTPlay.png
SVTPlay1.png

Toppen