Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Då har det hänt igen, eller snarare jag vet inte, fick ett sms under natten att flyget hem var inställt och att jag blivit ombokad till.... samma flighter som jag redan hade? Någon som fått detta och är det troligen mer att vänta?:)

Då har det hänt igen, eller snarare jag vet inte, fick ett sms under natten att flyget hem var inställt och att jag blivit ombokad till.... samma flighter som jag redan hade? Någon som fått detta och är det troligen mer att vänta?:)
Vilken flight är inställd? Menar du SK928 (du skulle väl ha åkt 927 till USA om jag läst tidigare inlägg rätt) och vad jag kan se var 928 inställd igår, den 30:e mars. Men den kan du väl knappast ha varit inbokad på, om du fick SMS inatt?
Idag finns ingen avgång från Boston och morgondagens flight verkar inte vara inställd.....

SK925 (Köpenhamn-Washington) rejält försenad idag, ny avgångstid 17:00.
Det är LN-RKM som ska ta den - och som fick hoppa in på 901 i går. Kommer sent tillbaka som 902 - därav förseningen för 925.
Vi ska vara medvetna om att SAS nu kör fullt sommarprogram på långlinjerna, men har fortfarande en maskin kvar i Hongkong (OY-KBC) - så innan den är tillbaka i trafik kommer det att bli en del stök med förseningar och kanske till och med inställda flighter.

Känns inte detta med störningar lite återkommande i samband med att man växlar upp till sommarprogrammet - oavsett om man har en maskin på service eller inte?

Toppen