Bakgrund: Frugan fyller 30 år och jag planerar en överraskningsresa till New York. Sitter just nu på en bokning i SAS Business tor men vill gärna boka om till First om det går (medveten om att det blir svårt då vi inte är flexibla när det gäller datum men tänkte ge det ett försök). Utresa sker fredag 6:e april och det är nu ca 14 dagar innan avresa och Lufthansa kan börja släppa awardbiljetter i First. Jag sitter och granskar via Expertflyer/United efter tillgänglighet men är rädd att missa någonting då det kan finnas alternativa routings till New York via annan stad i USA etc. Därför ger jag en flaska "fin-fika" (eller annat rolig motsvarande om det är krånglig att skicka etc.) plus evig tacksamhet till den som lyckas hittas hitta en routing i First på utresan som jag kan boka (som inte jag hittar först
)
- Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
- Var är din destination? New York
- När vill/behöver du resa ut? Fredag 6:e april
- När vill/behöver du komma hem? (Tisdag 10:e april)
- Hur länge vill du vara borta? Se ovan
- Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
- I vilken kabinklass?
- First (Business på korta anslutningslegs okej såklart)
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance-bolag som går att boka med Eurobonus-poäng (ej United, letar främst Lufthansa men kanske missar jag något)
- Vad är din budget? 300 000 Eurobonuspoäng + 2-4-1 voucher (skatter betalar jag) borde ta oss till New York
- Vad är det viktigaste för dig?
- Att vi kommer till New York under fredagen
- Leg i First
- Kort resväg plus få byten
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nope