Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
Hur lång tid tar en sådan round-trip? Och hur mycket TP ger den? :D

Kan man ens göra 3 i veckan utan att börja låta som fågeln i Kalle Anka i djungeln? ;)

1360 förutsatt denna rutt är tillåten
ARN-HEL-LHR-JFK-LAX-HNL 2x (40+80+210+210+140)

(går knappast att hinna med 3/vecka, men kanske 5 på 2 veckor)
 

M.K

Medlem
Hoppas verkligen jag kvalificerar för Lifetime någon gång. Borde vara uppe i 10år snart om jag inte redan är det. Ypperlig nyhet för oss trogna resenärer. På köpet har jag dessutom med samma resemönster EBD då poängen borde börja räknas från 45k varje år :)
 

mischadee

Medlem
Kanske någon svarat på redan men hittar inte. Om jag är Diamond och sedan gör soft nedgång till Guld Räknas det som två år Guld då eller måste jag tjäna ihop till guld under mitt år som Diamond?
 

NotRyan

Medlem
Hoppas verkligen jag kvalificerar för Lifetime någon gång. Borde vara uppe i 10år snart om jag inte redan är det. Ypperlig nyhet för oss trogna resenärer. På köpet har jag dessutom med samma resemönster EBD då poängen borde börja räknas från 45k varje år :)
Jag kan aldrig tänka mig att det blir så, man kommer att vara markerad som Gold for Life, men kan tjäna in hur lite som helst och ändå behålla EBG
 

mha321

Medlem
Kanske dags för SAS att göra om så att SAS Gold bara har access till business loungen och att EBD ger Star Gold istället. Annars finns väl risken snart att LH och resten inte accepterar SAS folk i sina lounger.
De accepterar ju andra program där det traditionellt varit ännu enklare med gold tex Aegean. (man kan diskutera hur det är ju när man kan köpa sig status på sas med kreditkort) så det är nog ingen jätte risk.

De kommer kanske undan eftersom de är relativt små :)
 

ulagun

Medlem
Ser att tråden jag startade februari 2012 fortfarande lever. Långlivad rackare.
En kommentar från en pensionär sedan några år och med EBG for life lagom till pensioneringen.
Fru Ulagun och jag reser fortsatt väldigt mycket, men annat resmönster. Mer och avsevärt längre soldestinationer i februari än Helsinki, Oslo eller S-svall som förr.
Att då, när flertalet andra förmåner som MM Senator, hotellguld/Diamond upphör efter hand är detta med Guldkort på Star A värt hur mycket som helst.
Uppskattar och njuter av lounger, preboarding, fasttracks mm på ett helt annat sätt numera.Dessutom avhåller det oss helt från tanken att nyttja low cost carriers eller TUI. Min slutsats är att det innebär en win-win situation situation. Vi kan fortfarande resa på ett någorlunda värdigt sätt och SAS samt övriga Star A bolag får in en hel de intäkter från våra pensioner.
 

palmen

Moderator
Kanske någon svarat på redan men hittar inte. Om jag är Diamond och sedan gör soft nedgång till Guld Räknas det som två år Guld då eller måste jag tjäna ihop till guld under mitt år som Diamond?
Det skrevs i den andra tråden att du måste kvalificera varje år på baspoäng eller segment. Soft landing är inte något av det så det ska inte gälla.
 

palmen

Moderator
Hoppas verkligen jag kvalificerar för Lifetime någon gång. Borde vara uppe i 10år snart om jag inte redan är det. Ypperlig nyhet för oss trogna resenärer. På köpet har jag dessutom med samma resemönster EBD då poängen borde börja räknas från 45k varje år :)
Finns ingen logik att det börjar räknas från 45k. Tänk på de sin får ett EBG som gåva, de får inte 45k baspoäng utan bara status som uppdaterats. Vi kan nog vara tämligen säkra på att alla med lifetime gold startar sina kvalificeringsår på 0 baspoäng.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen