Andreas Ekman
Medlem
Det är ju dock inte så konstigt då det är deras eget program.LH728/First går att boka att boka med Miles & More den 9 augusti
Tråden här handlar om "Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng"
Det är ju dock inte så konstigt då det är deras eget program.LH728/First går att boka att boka med Miles & More den 9 augusti
Det är ju dock inte så konstigt då det är deras eget program.
Tråden här handlar om "Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng"
Ja, om det är samma dag.Är säkert så att detta avhandlats flera gånger men nu när jag letar så hittar jag inga svar på det. Om vi nu flyger till Frankfurt men sen hittar ett lämpligt flyg i First från Munchen, har vi då tillgång till FCT innan flyget till Munchen?
Nej det ska det mig veterligen inte göra, så länge du ankommer med Lufthansa och får gate på plattan. Bil till planet får ni i alla händelser från FCT.Tanken är att försöka få till Lufthansa på utvägen, spelar det i så fall roll att vi ankommer i economy?
Om du vill byta nåt kan de även tjura lite med att du gör två byten på hemvägen, då de är i samma zon. Kan man flyga CDG-GOT kan de tvinga dig på det även om long transittid.,Lite osäker på jag postar i rätt tråd men gör ett försök.
har precis bokat vår "first first" som i nuläget ser ut så här:
Got - Fra Lufthansa Economy
Fra - Icn Asiana First
Icn - Bkk Asiana Business
Bkk - Cdg Thai First
Cdg - Fra Lufthansa Business
Fra - Got Lufthansa Business
Tanken är att försöka få till Lufthansa på utvägen, spelar det i så fall roll att vi ankommer i economy? Om man nu skall hoppas på att få åka lite bil
United visar tillgänglighet i Business Got - Fra på alla flygen den dagen, men hon i Tallin sa precis tvärtom att det inte finns tillgängligt på nått av flygen.
Är säkert så att detta avhandlats flera gånger men nu när jag letar så hittar jag inga svar på det. Om vi nu flyger till Frankfurt men sen hittar ett lämpligt flyg i First från Munchen, har vi då tillgång till FCT innan flyget till Munchen?
Tack på förhand!
Det ska dock vara ok med två byten i Europa så bör vara lugnt om inget ändras.Om du vill byta nåt kan de även tjura lite med att du gör två byten på hemvägen, då de är i samma zon. Kan man flyga CDG-GOT kan de tvinga dig på det även om long transittid.,
Jag hade ett case för några veckor sedan där agenten i Tallin inte kunde finna awardplatser i Plus med SAS mellan CDG-CPH, trots att jag kunde se tillgänglighet på United, ExpertFlyer och även boka bonusresa på sas.se. Jag erbjöd agenten att dela skärm. Hon avböjde och sa att deras bokningssystem ibland visar fel. Ringde par dagar senaste, pratade med Kristina och vips fanns det awardplatser i Plus.Det var den rutten som jag tänkt föreslå fast hon hann före.
Lite surt att det blev economy ut, särskilt som United visade tillgänglighet på alla flighter den dagen, men har ju förstått att det inte är 100% pålitligt.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Asiana, SAS
Kabinklass: Business, Plus
Avreseort: Arlanda
Destination: Cebu, Filippinerna
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 70 000 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3744 SEK
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): 20/12 2018
Bokad: 6/3 kl 11:46, ingen kö och snabb och bra hjälp från Tallinn
Julresa nu när det vankas "superjul" med massa röda dagar, klämdagar och allmänt fint.
Resvägen blev:
ARN-FRA, LH, A321, business
FRA-ICN, OZ, A380-800
ICN-CEB, OZ, A321, business
CEB-ICN, OZ, A321, business
ICN-FRA, OZ, A380-800
FRA-CPH, LH, A320-100/200
CPH-ARN, SK, B737-700 (Winglets)
- Långflighterna (FRA-ICN) blev det platser i den mer "mysiga" kabinen längst fram i upper deck. När det närmar sig, så kommer jag undersöka möjligheten att byta denna flight till Lufthansas på samma sträcka.
- I nuvarande plan blir det 8h i Seoul, vilket vi ser fram emot. Nytt land för oss!
- Tyvärr blev det dock en mellanlandning i CPH på hemvägen, men här hoppas jag verkligen det öppnar upp sig något bättre alternativ.
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Boka nu. Det ryktades om att reglerna just ändrats så man betalar bara för den klass man reser.1. När jag letar genom Uniteds sökmotor ser det ut som att det finns First-award biljetter tillgängliga på samma ditflyg jag har idag (Asiana), men finns ingen tillgänglighet på hemvägen. Hade ni bokat in den nu och i värsta fall, om det inte öppnas upp något, betala för First t&r men flyga business hem?
Du kan bara boka LH F 14 dagar framåt i tiden just nu, så därför kan du inte boka hemresan i LH F om du är borta mer än 14 dagar.2. Målet är att försöka boka om till Lufthansa's First på FRA-ICN sträckan (de avgår nästan identiska tider). Givet att det då skulle finnas F-tillgänglighet, kan jag boka om både ditflyget och hemflyget 14 dagar innan avresa? Eller behöver jag vänta tills det är 14 dagar kvar innan hemresan? Jag läste att det inte är möjligt att boka om en Award-resa när resan är inledd, vilket den isåfall skulle vara 14 dagar innan hemresan.