Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

NotRyan

Medlem
Vilken pajas. Jag var EBS och åkte en award i C och fick 4.000poäng utan tjafs.
Men men, är det såna där "fördelar" man får av att vara Diamond så vill jag nog ligga kvar på Silver:(
Jag la in ett nytt ärende, nu på svenska om samma sak! Om dom rejectar det p.g.a att jag redan fått så ska jag vara syrlig i mitt svar!
 

MrDollar

Medlem
Ja, det har du all rätt till att vara.

Förstår inte varför dom inte gör någon form av tabell och skickar ut till backoffice med fast ersättningar på tex ej fungerande wifi, trasig stol, trasig IFE.

Jag la in ett nytt ärende, nu på svenska om samma sak! Om dom rejectar det p.g.a att jag redan fått så ska jag vara syrlig i mitt svar!
 
Nja, jag tycker mig ha sett ett generellt mönster där ersättningarna blir lägre och lägre. Förr fick man ganska bra med ersättning, lite för bra kan man tycka, som den gången då jag fick 15 000 poäng i ersättning för att jag felaktigt hade nekats att gå i Fast track på Kastrup. På samma sätt så har ersättningarna för icke-fungerande WIFI varit ganska höga tidigare, men som sagt, jag tror att man skärpt till detta. Således så tror jag inte att en jämförelse med hur det varit tidigare är riktigt relevant.
 

Agö

Medlem
Nja, jag tycker mig ha sett ett generellt mönster där ersättningarna blir lägre och lägre. Förr fick man ganska bra med ersättning, lite för bra kan man tycka, som den gången då jag fick 15 000 poäng i ersättning för att jag felaktigt hade nekats att gå i Fast track på Kastrup. På samma sätt så har ersättningarna för icke-fungerande WIFI varit ganska höga tidigare, men som sagt, jag tror att man skärpt till detta. Således så tror jag inte att en jämförelse med hur det varit tidigare är riktigt relevant.
Då vore det intressant om någon ville skicka till Allmänna Reklamationsnämnden så att vi kan få mjuk praxis på området. Kanske något för @NotRyan .
 

aruba1

Medlem
Jag la in ett nytt ärende, nu på svenska om samma sak! Om dom rejectar det p.g.a att jag redan fått så ska jag vara syrlig i mitt svar!
Så trist inställning av snubben på customer care. När jag flög från PEK i januari fick jag 4500 poäng för icke fungerande WiFi. Är EBD och hade betald C biljett. Tycker iof att varken status eller biljettyp ska påverka kompensationen.
 

Hachans

Medlem
Nja, jag tycker mig ha sett ett generellt mönster där ersättningarna blir lägre och lägre. Förr fick man ganska bra med ersättning, lite för bra kan man tycka, som den gången då jag fick 15 000 poäng i ersättning för att jag felaktigt hade nekats att gå i Fast track på Kastrup. På samma sätt så har ersättningarna för icke-fungerande WIFI varit ganska höga tidigare, men som sagt, jag tror att man skärpt till detta. Således så tror jag inte att en jämförelse med hur det varit tidigare är riktigt relevant.

Ja, det är ett resultat av att för många klagar för minsta lilla tyvärr för att pressa ut så många poäng det går och kan inte skilja på rättigheter i förordning och good will från flygbolaget.
 

Maja

Medlem
Detta gällde icke fungerande WiFi i betald C-klass ARN-HKG
-------------------------
Dear Mr. NotRyan,

Thank you for getting in touch with us when you experience mishaps in our service.

I understand that you feel that this flight was longer than usual as the Wifi was not working.

I have added 2000 extra points to your EuroBonus account. I hope that you will be able to use the points in connection with a future SAS flight.

We are looking forward to seeing you onboard soon again.

Kind regards,
En rimlig ersättningsnivå bör ju vara 3000 EB för icke fungerande WiFi då det är vad SAS själv vill ha betalt för samma tjänst på long haul. Källa: Mat, dryck, shopping, Wi-Fi och underhållning under flygningen | SAS

Så det skulle jag använda som hänvisning tillbaka. Inte så mycket, men rimligt om det är vad man hade fått betala om det inte hade ingått i ens biljettyp alt. beroende på den statusnivå man har där det också kan ingå.

Vet hur frustrerande det är att bråka med dem om sånt här och jag tycker mig också se en väldigt stor variation beroende på vem som handlägger ärendet. En tabell till back-office så att det är samma nivåer för samtliga vore att föredra helt klart.
 

imartin

Medlem
Fick 4000 poäng för icke fungerade Wifi på flyget CPH-NRT i slutet på februari. Mejlade på engelska, svaret dröjde ungefär 5 dagar. Flög på en bonusbiljett i business.
 
Toppen