I exemplet i bilden så får du poäng för CPH-ORD enligt SAS egna tabell, inga konstigheter. För sträckan ORD-LAS blir det svårare eftersom det är en codeshare med United och vi kan inte se vilken United-bokningsklass som biljetten får.Ibland på SAS hemsida så får man inte poänginfo när fler bolag är inblandade. Kör jag bara cph-sfo så får jag 4500 men inte när jag kör hela sträckan. Får jag ändå poängen när SAS kör själva?
I exemplet i bilden så får du poäng för CPH-ORD enligt SAS egna tabell, inga konstigheter. För sträckan ORD-LAS blir det svårare eftersom det är en codeshare med United och vi kan inte se vilken United-bokningsklass som biljetten får.
Du kan väl skriva till dem och föreslå det? Be kundtjänst att vidarebefordra det till relevant ansvarig internt så kanske det kommer fram...Men varför kan inte SAS skriva ut poäng per sträcka...?
Onödigt krångel tycker jag
Om codeshare är inblandat så vet nog inte ens SAS vad det blir förens man har flugit, så det kommer vara svårt att presentera poäng/sträcka.Du kan väl skriva till dem och föreslå det? Be kundtjänst att vidarebefordra det till relevant ansvarig internt så kanske det kommer fram...
Absolut, jag tänkte att de skulle ju kunna presentera poängintjäningen på de sträckor som inte är codeshare... och ”okänt” på codeshare, eller något...Om codeshare är inblandat så vet nog inte ens SAS vad det blir förens man har flugit, så det kommer vara svårt att presentera poäng/sträcka.
Jag ville åka via lax för att åka med en kollega men stötte på problem att få till en bra bokning online, när jag pratade med kundservice så var hon tvungen att matcha upp prisklassen på arn-lax för att det skulle funka med anslutning. Slutade med att jag bokade en open jaw, arn-lax, las-arn (via lax) och sparade över 3000sek, sen bokade jag en separat lax-las för $80 med Alaska.
Intressant, kunde du själv se alternativen innan eller var det deras kreativa lösning?
Vilka datum var det?