Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Bokade du direkt på miles & more portalen? Ingen chans du kikade paralellt på expertflyer eller united? Intressant veta hur den tillgängligheten såg ut på den sträcka du faktiskt bokade.

Ja, jag bokade inloggad på portalen. Tyvärr kollade jag inget på expertflyer eller United samtidigt.

Dom har 777-300ER på SIN-SYD också. Jag överväger att försöka boka om min resa till Sydney i Augusti så att jag flyger SQ F på ditvägen, hela vägen från CPH.

Är det någon skillnad på 777-300ER med 4 respektive 8 F seats?
Verkar som att det bara är Köpenhamns rutten som fungerar. Jag frågade om 4-5 andra rutter som har 77W och Tallinn samt EuroBonus kvällspersonal (som också verkade vara Tallinn) kunde inte se något i First på någon annan linje.
Hittar du en linje som nyligen fått First kanske det funkar där också.

Verkar som att det bara är Köpenhamns rutten som fungerar. Jag frågade om 4-5 andra rutter som har 77W och Tallinn samt EuroBonus kvällspersonal (som också verkade vara Tallinn) kunde inte se något i First på någon annan linje.
Hittar du en linje som nyligen fått First kanske det funkar där också.

Ok, tack för infon! Eurobonus kvällspersonal, är det den vanliga supporten? :)

Om det fungerar endast på Köpenhamn-Singapore v.v., kan det vara så att Singapore Airlines inte har markerat på den här linjen som "får ej boka First class award med andra bonusprograms poäng" i deras system.
Om SQ inser att de gjort ett misstag (om det ens är ett misstag), finns det risk att man blir av med sin bokning?

Ok, tack för infon! Eurobonus kvällspersonal, är det den vanliga supporten? :)
Ja vanliga supporten, ibland hamnar management hos Tallinn då. Hon jag pratade med hade bra koll på 2-4-1 ouch undrade om det var vad jag skulle boka. Kanske inte jättevanligt med liknande bokningar utan att vara en 2-4-1.

Om SQ inser att de gjort ett misstag (om det ens är ett misstag), finns det risk att man blir av med sin bokning?
Skulle bli väldigt förvånad om de tar bort en confirmed booking. Det är de som gjort detta möjligt. Allt kan ju dock hända men inget jag ens funderar över.

de datum @flonken anger i expertflyer:
upload_2018-2-28_9-44-37.png

upload_2018-2-28_9-46-52.png

upload_2018-2-28_9-48-8.png

upload_2018-2-28_9-49-13.png

Så expertflyer plockar inte upp availability iaf.

Jag själv ringde ang en resa i sommar (slutet på juni) fanns varken hem eller ut, bad dem kolla på FRA, LHR, CDG, ZRH också men de hade inget där heller. Vissa av dem kör med B77W men även A380.

Ja, eller att Eurobonus har extra tillgänglighet på just den här sträckan. Vore ju intressant om någon kunde boka med något annat program som också varit spärrat tills nu.
Jag kollade Köpenhamn-Singapore med Singapore Airlines på ANAs webbsida för avresa under maj-juli men inte en enda datum hade tillgänglig plats i Business class eller i First class.

verkar onekligen som att det är blindskott som gäller... antar vi inte heller har koll på ev när fler säten släpps etc. vad vi vet är att det bokats i både april vilket är relativt snart av Flonken, men även i december, av både Palmen och Lollet

Toppen