Senaste nytt

Oklarhet gällande tillgång till lounge (Manchester)

Tjena!

Har en liten fundering, flög imorse till Manchester med SK2547, i den bokningen står det klart och tydligt på SAS.se Tillgång till lounge
på hemresan på lördag med SK2548 står det dock ingenting om tillgång till lounge.

Jag bör väl ha tillgång till lounge ? (har eurobonus gold kort) och det är en SAS flygning?.

Tjena!

Har en liten fundering, flög imorse till Manchester med SK2547, i den bokningen står det klart och tydligt på SAS.se Tillgång till lounge
på hemresan på lördag med SK2548 står det dock ingenting om tillgång till lounge.

Jag bör väl ha tillgång till lounge ? (har eurobonus gold kort) och det är en SAS flygning?.
Nej, SAS har ingen egen eller avtal med någon lounge i Manchester numera, upphörde för ca 1 år sedan.

Man sa upp den. Irriterande var jag inne i samma lounge som SAS använde förr för några veckor sen när jag för ovanlighetens skull flög lufthansa. Dom kassa baconmackorna som var 85% torrt bröd är ersatta med en frukostbuffe som inkluderar varm frukost, så kvaliten på loungen verkar ha gått upp sen SAS sa upp avtalet. Men jag får väl kanske skylla mig själv som flyger SAS istället för annat star alliance som har tillgång till den.

Toppen