Senaste nytt

SPG-poäng>Asiana miles> Lufthansa First?

Matore

Medlem
Läste nånstans nyligen ett travelhack att man kan köpa Spg poäng för 7000 SEK och konvertera via Asiana 50.000 poäng till LH så det räcker till en First med miles. Nån som är insatt i dessa program som vet hur detta funkar och om det stämmer?
Tack!

Det var väl en enkel i First det räckte till?
Läste samma artikel för någon vecka sedan men verkade som att man räknat med en massa saker som inte riktigt var applicerbara då man skulle skaffa något kreditkort som gav en massa sign up miles, något som vi inte kan få i Sverige.

Det är dock fullt möjligt att Asiana har lite sweetspots för att boka Lufthansa First, inget jag undersökt djupare.

Jag som är bosatt i UK har fördelen av att få 10 000 SPG poäng genom att signa upp på SPG AMEX, så det är som Palmen säger lite enklare för oss "britter". Har du inte 10 000 SPG poäng så går det inte att genomföra tyvärr.

Sweetspoten för Asiana och Lufthansa är att det är ungefär halva priset med deras poäng jämfört med andra bolag som exempel SAS.

Här är mer info: If You've Got At Least 10,000 SPG Points, You Can Fly Lufthansa First Class For About $750... - God Save The Points

Jag som är bosatt i UK har fördelen av att få 10 000 SPG poäng genom att signa upp på SPG AMEX, så det är som Palmen säger lite enklare för oss "britter". Har du inte 10 000 SPG poäng så går det inte att genomföra tyvärr.

Sweetspoten för Asiana och Lufthansa är att det är ungefär halva priset med deras poäng jämfört med andra bolag som exempel SAS.

Här är mer info: If You've Got At Least 10,000 SPG Points, You Can Fly Lufthansa First Class For About $750... - God Save The Points
Okej tack. Men jag har redan 15.000 Spg poäng så då kan det funka?

Med tanke på att det är samma pris för Europa-USA som det är för USA till Hawaii så kan det här bli en riktigt bra deal. Fast jag är kort på 3 769 SPG-poäng. Någon som har några idéer där?

Toppen