Senaste nytt

Flertalet företag inom resebranschen säger upp samarbete med NRA (National Rifle Association)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annonsera det via Twitter, är det på riktigt?

Jag skulle säga att det är inte alls konstigt.
Det är ju troligt att de även har meddelat NRA detta via någon direkt kanal, men anledningen till denna tweet lär ju inte vara att kommunicera ändringen till NRA utan att låta allmänheten veta att de inte ger något stöd till NRA (och att det därmed inte finns någon anledning att bojkotta dem).

Jag skulle säga att det är inte alls konstigt.
Det är ju troligt att de även har meddelat NRA detta via någon direkt kanal, men anledningen till denna tweet lär ju inte vara att kommunicera ändringen till NRA utan att låta allmänheten veta att de inte ger något stöd till NRA (och att det därmed inte finns någon anledning att bojkotta dem).

När jag svarade fanns bara UNITED inlägget, det verkar ha skett en sammanslagning. Hur som helst, jag tycker det är tråkigt att se företag plocka billiga poäng via sociala medier.

Det är ingen sund utveckling om företag ska använda sociala medier för att avsluta sammarbeten, enligt mig.

Oavsett vad det är för sorts nyhet så tycker jag det är super att företag kommunicerar ut det via sociala medier. Det gör att gemene person lättare får till sig informationen. De får dock gärna länka vidare till ett pressmeddelande eller liknande.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen