Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Står - beroende på land. Och hittar inte i de filerna jag öppnat. Konstigt nog gick det inte att inte hämta ut bilen och bara få fakturan som det verkar funka i Stockholm.
Konstigt, på alla bokningsbekräftelser jag fått står det samma sak. Alltså avbokningsbart fram till hyrestiden.

CANCELLING YOUR BOOKING
You may cancel your booking free of charge at any time before the
reservation date and time shown in your booking.

Jag har sagt det innan. Jag tycker inte det låter som en bra idé att inte hämta ut bilen. Vem har ansvaret om något händer?

Konstigt, på alla bokningsbekräftelser jag fått står det samma sak. Alltså avbokningsbart fram till hyrestiden.

CANCELLING YOUR BOOKING
You may cancel your booking free of charge at any time before the
reservation date and time shown in your booking.

Jag har sagt det innan. Jag tycker inte det låter som en bra idé att inte hämta ut bilen. Vem har ansvaret om något händer?

Står det bara det och inget annat?
Det är inte större risk än att hämta ut bilen och inte använda den. Rent juridiskt är väl ansvaret hos den som hyr.

Attachments

• av.JPG
    av.JPG
    22,7 KB · Visningar: 170
Står det bara det och inget annat?
Det är inte större risk än att hämta ut bilen och inte använda den. Rent juridiskt är väl ansvaret hos den som hyr.
Men då har du ju exakt samma text, då förstår jag inte din fråga?! Passagen om "depending on thetcountry of rental..." har ju bara med i vilken valuta du betalar avgiften i.

Hämtar du bilen så förfogar du över den. Dealar du med avis och hyr bilen men inte hämtar ut den då kan de ju göra vad som helst med bilen. Glöm inte vad @agehall säger, lita aldrig på biluthyrare.

Om man har bokat en C bil och fått en bekräftelse på mejl att man har en bokning och sedan ringer det och säger att det endast har B bilar inne. Vad gör man?

@Gerad88 Då tar man B bilen och begär någon form av prisavdrag och kompensation för den ofrivilliga nedgraderingen. Eftersom du har bokat C bör du naturligtvis också få dina poäng.

Nu kom det in 10 000 poäng! :)
Allt frid och fröjd inför helgen

Hade en hyra 2-5 februari som tog nästan 2 veckor innan de drog summan för hyran på mitt kort. Men ännu inga poäng. Efter en vecka till mailade jag och fick svar tillbaka 2 dagar senare att poängen har blivit överförda till SAS för validering. Så de är väl på ingång då.... Gillar inte att vänta :)

Toppen