Senaste nytt

Hilton eller Doubletree i Barcelona

Bumpar denna tråd.
Har 2 nätter i Barcelona i maj, bokade in mig på Hilton Barcelona. Såhär i efterhand, har Doubletree bättre läge?

Not: Aldrig tidigare varit i Barcelona

Har bott på Hilton Diagonal Mar flera gånger och har ytterligare en bokning i höst. Bra lounge med en fin terass. Trevligt att kunna sitta ute vid fina höstkvällar. Tunnelbana och bussar alldeles i närheten och mindre än fem minuter till strandpromenaden som går till Barceloneta. En härlig promenad på förmiddagen och en god lunch med skaldjur i Barceloneta är en favorit.

Bumpar denna tråd.
Har 2 nätter i Barcelona i maj, bokade in mig på Hilton Barcelona. Såhär i efterhand, har Doubletree bättre läge?

Not: Aldrig tidigare varit i Barcelona

Mitt tips är att hålla sig ifrån Hilton. Det är katastrof dåligt ....

Nu vet jag inte Hilton som är katastrof dåligt.
Har bott på Hilton i stan, tycker det är bra, läget kanske inte är det bästa om man vill vara mitt i smeten, ca 10 € med taxi från smeten.
Tycker att Hilton Diagonal Mar nära stranden är bättte än Hilton inne i stan. Trevligare lounge samt bra poolområde. Ej prövat DoubleTree
Double Tree är ett Curio numera, vet inte vad som skiljer de olika varumärkena.

Bodde några nätter Diagonal med barnbarn i somras. Som sagts trevligt bra service uppgraderade så barnbarnet fick anslutande konferensrum med frukt o h godis för sig själv. Lycka !
Nackdelen var poolen som drivs i privat regi och var mer discoclub än swiminngpool.
Passa på atta nämna BW hotellet nära Doubletree Prisvärt och ett av de absolut bästa BWhotell vi bott på

Toppen