Senaste nytt

Lufthansa Business Class (747-8i) vs SAS Business Class A330

Senator: Mycket intressant tanke och jag förstår helt vad du menar. Jag är som sagt van vid economy servicen, har egentligen inget större problem med den. Däremot har jag stora problem med stolarna, att sitta i en economy-stol i 12 timmar känns jobbigt.

Dr.Miles: Nej, jag var nog ganska otydlig, jag har redan bokat Stockholm- Frankfurt - Sao Paulo med Lufthansa...
Och har uppgraderat till business på hemvägen, Jag försöker mest få grepp om vad jag har att förvänta mig.
Men om syftet är att veta om vad du ska förvänta dig, behöver du inte jämföra mellan SAS Business och Lufthansa Business.

Här kan du läsa tidigare trådar om Lufthansa Business class på Boeing 747-8 och SAS nya Business class på Airbus A330.

Lufthansa:

SAS:

men TS hade ju själv bara erfarenhet av SAS business så då är det väl lämpligt att jämföra med det för att få en uppfattning om skillnader.

Precis. Trådskaparen har en referensram som är SAS Business som han är nöjd med. Står nu i valet att betala extra pengar för Lufthansa Business, och vill ha den ackumulerade kunskapen härinne hur lika/olika dessa två produkter är. Så vi kan väl vara lite trevliga mot trådskaparen på en fredag och svara på frågan? :)

Stort tack för det Senator, Måste tillägga återigen den fantastiska nivån på detta forumet! Känner faktiskt att jag fått en väldigt bra bild redan!
Att hårdvaran är något sämre än SAS men jämförbar. Och att servicen bör möta mina relativt lågt ställda krav...
Slänger in en bonusfråga dock... skulle ni anse det värt att lägga 6400:- ur egen ficka att uppgradera från Premium Eco till Business?.

Precis. Trådskaparen har en referensram som är SAS Business som han är nöjd med. Står nu i valet att betala extra pengar för Lufthansa Business, och vill ha den ackumulerade kunskapen härinne hur lika/olika dessa två produkter är. Så vi kan väl vara lite trevliga mot trådskaparen på en fredag och svara på frågan? :)
Jag trodde att jag har varit trevlig mot trådskaparen och postade länkar till olika reserapporter? Men om ni anser att jag har varit otrevlig så ber jag om ursäkt.

Slänger in en bonusfråga dock... skulle ni anse det värt att lägga 6400:- ur egen ficka att uppgradera från Premium Eco till Business?.
Inte värt, om du frågar mig, men det är endast du kan avgöra.

Att hårdvaran är något sämre än SAS men jämförbar. Och att servicen bör möta mina relativt lågt ställda krav...
Beror på om det är natt flygning eller inte, ibland kan det vara skönt att kunna ligga och få några timmars sömn, men man skall ha respekt för pengarna, om det är värt 6400:- är nog individuellt.

Toppen