Swiss Business Class Intra-Europa

Lånar en gammal tråd för en fråga. Detta var den lämpligaste jag hittade.

Någon som vet vilka linjer Swiss flyger 777 inom Europa för tillfället? Hittade denna när jag skulle boka ZRH - VIE.

79061258-b40e-4db2-b4f6-172be2444604-jpeg.72732

Är det samma eländiga säten i alla deras narrow body plan?

Billigaste sortens Recaro slimline även i Business.

Åsikter om att boka billigaste ekonomifare för att sen innan betalning lägga till en upgrade till business? Verkar då hamna på bc P precis som om man hade köpt en business saver. Förstår att flexibiliteten blir sämre, men finns det några andra nackdelar?

Har bokat både ARN-ZRH-MXP-ZRH-ARN och ARN-ZRH-BCN-ZRH-ARN på detta sätt för drygt 2000kr bra tider över weekends under vår och höst. Ut eftermiddag från stockholm, några timmar i loungen i Zurich och sen vidare för ankomst sen kväll på destinationen. Får det till oslagbart pris men jag kanske har missat något?

richard87 skrev:Åsikter om att boka billigaste ekonomifare för att sen innan betalning lägga till en upgrade till business? Verkar då hamna på bc P precis som om man hade köpt en business saver. Förstår att flexibiliteten blir sämre, men finns det några andra nackdelar?Har bokat både ARN-ZRH-MXP-ZRH-ARN och ARN-ZRH-BCN-ZRH-ARN på detta sätt för drygt 2000kr bra tider över weekends under vår och höst. Ut eftermiddag från stockholm, några timmar i loungen i Zurich och sen vidare för ankomst sen kväll på destinationen. Får det till oslagbart pris men jag kanske har missat något?Klicka för att utvidga...
Får man cash uppgradering per riktning?

Jag trodde att cash uppgraderingen gällde per flight.

Dr. Miles skrev:Får man cash uppgradering per riktning?Jag trodde att cash uppgraderingen gällde per flight.Klicka för att utvidga...

De skriver 'upgrade per segment' eller liknande men det appliceras faktiskt på hela riktningen. Har fått P samt välja säte på samtliga 4 flighter.

richard87 skrev:Åsikter om att boka billigaste ekonomifare för att sen innan betalning lägga till en upgrade till business? Verkar då hamna på bc P precis som om man hade köpt en business saver. Förstår att flexibiliteten blir sämre, men finns det några andra nackdelar?Har bokat både ARN-ZRH-MXP-ZRH-ARN och ARN-ZRH-BCN-ZRH-ARN på detta sätt för drygt 2000kr bra tider över weekends under vår och höst. Ut eftermiddag från stockholm, några timmar i loungen i Zurich och sen vidare för ankomst sen kväll på destinationen. Får det till oslagbart pris men jag kanske har missat något?Klicka för att utvidga...

richard87 skrev:De skriver 'upgrade per segment' eller liknande men det appliceras faktiskt på hela riktningen. Har fått P samt välja säte på samtliga 4 flighter.Klicka för att utvidga...
Jag är förvånad över att Stockholm-Milano T/R via Zürich (eller Stockholm-Barcelona T/R via Zürich) i Economy class + uppgraderingskostanden av hela resan var endast 2.000 SEK inkl. skatter.

Eller var det bara uppgraderingskostnaden 2.000 SEK? I så fall vad kosade Economy class biljetten före uppgraderingen?

Dr. Miles skrev:Jag är förvånad över att Stockholm-Milano T/R via Zürich (eller Stockholm-Barcelona T/R via Zürich) i Economy class + uppgraderingskostanden av hela resan var endast 2.000 SEK inkl. skatter.Eller var det bara uppgraderingskostnaden 2.000 SEK? I så fall vad kosade Economy class biljetten före uppgraderingen?Klicka för att utvidga...

1113:- ToR ekonomi ARN-ZRH-BCN

2253:- Totalt pris ink uppgradering

Boka flyg med förtroende | Google Flights

Milano hittar jag inte längre. Bokades ett par månader bak.

Homer skrev:Är 777 narrow body?Dessutom så används de uppenbarligen, enligt Senator:s länk, bara på rutter som är runt en timme eller mindre.Klicka för att utvidga...
Naturligtvis inte men eftersom ingen hade pratat om narrowbody i tråden sedan 2012 så antog jag att det var min kommentar du svarade på, och då valde jag att ignorera att du nämnde narrow body. Nästan alla linjer i Europa, med alla bolag, har ju vanliga ekonomistolar. Inga nyheter där. Förstod helt enkelt inte din kommentar.

Anledningen till att jag frågade om 777 var att de faktiskt har riktigta businessolar intra Europa, även om flygsträckan just nu är kort. Tidigare har det funnits lite längre linjer som Zurich - Aten (2.30h). Det blir av naturligara geografiska skäl aldrig några långa linjer inom Europa.

@Jönsson jag tror tyvärr inte du kommer åt First Class kabinen på dessa korta rutter. Den är stängt, din bild är First inte Business.

Det är dock den bästa First Class hårdvaran jag har provat, med möjlig Singapore Airlines A380 Suite ett snäpp bättre.

Jönsson skrev:Nästan alla linjer i Europa, med alla bolag, har ju vanliga ekonomistolar. Inga nyheter där. Förstod helt enkelt inte din kommentar..Klicka för att utvidga...

Långt ifrån alla har billigaste slimline stolarna,Recaro BL3250 eller vad de nu heter, utan stoppning utan recline.

Erstaholm-kromoxS.jpg

Senator skrev:@Jönssonjag tror tyvärr inte du kommer åt First Class kabinen på dessa korta rutter. Den är stängt, din bild är First inte Business.Det är dock den bästa First Class hårdvaran jag har provat, med möjlig Singapore Airlines A380 Suite ett snäpp bättre.Klicka för att utvidga...
Så är det. Men om inget har ändrats från tidigare år så inkluderar Swiss First class stolarna i business class på dessa linjer.

Jönsson skrev:Så är det. Men om inget har ändrats från tidigare år så inkluderar Swiss First class stolarna i business class på dessa linjer.Klicka för att utvidga...
Källa på att man kan seata sig i First kabinen när man bokat business och flyger 777 inom Europa med Swiss?

Jag vr rätt säker på att man inte använde dessa stolar (om det nu inte bokas helt fullt och de måste användas), har dock svårt att se hur man ska kunna välja dessa platser om man inte är HON eller liknande om de nu skulle användas.

palmen skrev:Källa på att man kan seata sig i First kabinen när man bokat business och flyger 777 inom Europa med Swiss?Jag vr rätt säker på att man inte använde dessa stolar (om det nu inte bokas helt fullt och de måste användas), har dock svårt att se hur man ska kunna välja dessa platser om man inte är HON eller liknande om de nu skulle användas.Klicka för att utvidga...

Jag kollade Swiss.com rutten ZRH-GVA inloggat som Senator

swiss-jpg.72893

Svaret är att First Class är inte tillgänglig

Hur är Swiss på att efterleva måtten på handbagage? Jag har en konferensposter (rullad i ett hårt rör), mått ca 10x100 cm. Helt klart utanför måtten, men någon som vet hur det brukar gå? Sträckan är arn-zrh-bru t.o.r i business.

Utöver röret endast en mindre ryggsäck som handbagage.

Back