Senaste nytt

Only in Japan

Nomihoudai 飲み放題 (alkoholdrycksbuffé) på KFC.

KFC i Takadanobaba i Shinjuku ward (Tokyo) serverar alkohol i bar-avdelning från kl. 17.
Inte nog med det, de erbjuder också "Nomihoudai (alkoholdrycksbuffé)" för 1.600 JPY (ca 120 SEK) / 90 min.
På onsdagar erbjuder de Nomihoudai för 1.000 SEK (ca 75 SEK) / 90 min om man reserverar senast en dag innan.

Vad som ingår i Nomihoudai på KFC Takadanobaba?

Öl
The Premium Malt's
The Premium Malt's Ale
Edelpils
Heartland

Highball

Rödvin
Vitvin

och andra icke-alkoholhaltiga drycker

最新ニュース | ニュースリリース | 日本KFCホールディングス株式会社 KFC Holdings Japan, Ltd.
クラフトビールもプレモルも飲みたい放題 高田馬場にお酒が飲めるケンタッキー登場 - ねとらぼ
Kentucky Fried Chicken has all-you-can-drink beer in Tokyo for less than 10 bucks | SoraNews24

Last edited:
Nomihoudai 飲み放題 (alkoholdrycksbuffé) på KFC.

KFC i Takadanobaba i Shinjuku ward (Tokyo) serverar alkohol i bar-avdelning från kl. 17.
Inte nog med det, de erbjuder också "Nomihoudai (alkoholdrycksbuffé)" för 1.600 JPY (ca 120 SEK) / 90 min.
På onsdagar erbjuder de Nomihoudai för 1.000 SEK (ca 75 SEK) / 90 min om man reserverar senast en dag innan.

Vad som ingår i Nomihoudai på KFC Takadanobaba?

Öl
The Premium Malt's
The Premium Malt's Ale
Edelpils
Heartland

Highball

Rödvin
Vitvin

och andra icke-alkoholhaltiga drycker

最新ニュース | ニュースリリース | 日本KFCホールディングス株式会社 KFC Holdings Japan, Ltd.
クラフトビールもプレモルも飲みたい放題 高田馬場にお酒が飲めるケンタッキー登場 - ねとらぼ
Kentucky Fried Chicken has all-you-can-drink beer in Tokyo for less than 10 bucks | SoraNews24
Det här kan vara det viktigaste inlägget någonsin på BC. se!!

Det här med att låta dygnet ha fler än 24h är väl typiskt japanskt. Har sett upp till 27:00 för en bar som var öppen till 03.

IMG_20171102_190128~2.jpg

Det här med att låta dygnet ha fler än 24h är väl typiskt japanskt. Har sett upp till 27:00 för en bar som var öppen till 03.

Visa bifogad bild 72131
När man bokar en flygbiljett med avgång strax efter midnatt på en japansk resebyrå, brukar de att markera datumet dagen innan och skriver t ex 24:30 för en avgång 00:30.
Det är antagligen för många passagerare har missat hemresan från annat land (det fanns ingen avgång efter midnatt i Japan fram till några år sedan).

Jäkligt off topic men jag jobbade en period inom det Hongkong-ägda företaget som driver bla. tunnelbanan i Stockholm och även där var de interna tidtabellerna utformade på liknande sätt. Dvs. efter 23:59 kommer 24:00 osv. Har för mig att klockan inom SL-världen går hela vägen till 27:30. Sen blir klockan 03:31.

För typ hundra år sedan när man hade ”remsa” för att åka buss och tunnelbana i Stockholm var även förarnas/spärrvakternas stämplar enligt samma räknesätt som tidtabellen.

Toppen