Senaste nytt

Störts chans att uppgradera biljett lufthansa frankfurt sao paulo

Tjena, ska på affärsresa från Stockholm till Sao Paoulo (GRU) i början av mars, troligtvis fredagen 9/3... lutar åt att det blir rutten Arlanda frankfurt sao paulo mest för att det är snabbaste rutten med Star Alliance... dock har bolaget som policy att det är economy som gäller... Jag känner att jag själv vill ha åtminstone premium economy... hur fungerar det hos Lufthansa, är det samma budgivningssystem som SAS har? är det någon som vet hur bokningsläget brukar se ut?

Hur skulle ni göra? helst vill jag så klart åka Business class men det känns kanske lite väl dyrt? däremot premium känns som minimum.

Kan tilläggas att jag har SAS EUROBONUS GOLD om det ändrar något! stort tack för tips!!

De har väl en bidding funktion likt SAS skulle jag tro.
Osäker på mileage och bokn klass vid upgrade dock. Risk du får originalpoäng och på LH är ju de billiga biljetten kassa till EB (25%) så även om det är snabbaste vägen hade jag utvärderat lite alternativ, surt att få in en endast 25% på sådan longhaul. Blir ju dubbelt straff;
Sitta i cargo-class plus låga poäng

Edit:
https://www.lufthansa.com/us/en/Bid-Upgrade

Står här original fare conditions apply. Torde betyda man behåller bokn klass?

Jo precis lite surt med dåliga poäng dock inte hela världen då min insamlingsperiod tar slut och jag kommer ej komma högre. så viktigare att få till upgrade

men kom gärna med förslag på rutt annarsa

På Lufthansa erbjuds nästan alltid att köpa uppgradering från ekonomi till premium ekonomi i samband med ombordstigning. Har aldrig varit med om att premium ekonomi är helt fullt och priserna jag har hört har varit 299-349 euro för en sträcka.

Tycker det är synd att det inte går att betala en uppgradering direkt skulle vara enklare=)
Det brukar finnas en sådan option när man bokar på lufthansa.com. ganska dyrt men den finns. Har för mig att det går på kring 7000SEK för uppning till Business på en kortare longhaul, typ Montreal eller New York. Enkel då.

Kan du inte klämma in eco premium i resepolicyn? Många bolag som har ’eco only’ släpper igenom eco premium biljetter. Kolla m reseansvarig (om det inte nu är du själv :)) om det kanske går...

Toppen