Senaste nytt

Lufthansa New Livery

Väldigt intetsägande framtoning. Mera färg hade varit skojigare riktning.

Kan det vara något tekniskt som ligger bakom? Vikt? Miljöaspekter på färgen?

Jag tänkte för bara någon vecka sedan "Vilken grymt lyckad design egentligen...", när jag såg en ny (?) A320 som taxade förbi.
Jag har såklart sett den många gånger förut, men det kändes så klockrent med det gula och blå mot den vita kroppen, den grå undersidan och motorerna, samt dom kritvita/isblå strålkastarna...
Så enkelt men ändå så snyggt.
Tråkigt att det är på väg bort.

Jag tycker att den nya designen är riktigt, riktigt lyckad. Väldigt clean och inte alls lika skrikig som den gula.

De nyare kabinerna på Lufthansa är också mycket mer eleganta än de kabiner som hade den fasansfullt fula blå och skrika gula inkorporerad typ överallt. Detta blir ett stort lyft för hela deras identitet!

Modigt att göra sig av med det gula, har ju blivit något av en signatur för LH på allt material dom har, inte bara flygplan. Spontant känns den rätt slät och "corporate", men det kan ju också vara avsikten. Tranan blev snygg.

Modigt att göra sig av med det gula, har ju blivit något av en signatur för Lufthansa på allt material dom har, inte bara flygplan.

Ja, jag tänkte på det härom veckan när jag åkte 320neo och de körde den orangegula mood lighting. Att det var kul att de numera kunde få in den färgen på ett behagligt sätt... Och sedan bestämmer de sig för att avskaffa den...

Jag gissar att dagens deras corporate colour "gul" kommer från tyska flaggan.
Av någon anledning valde de inte svart eller röd.

Nya färgen blå är inte förknippad med tyska flaggan därför undrar jag,
Är det ett steg mot integration av andra flygbolag i Lufthansa gruppen?

Austrian och SWISS har röd/vit tema och jag skulle tro att schweizare och österrikare är emot integration med "tyskt".

Jag gissar att dagens deras corporate colour "gul" kommer från tyska flaggan.
Av någon anledning valde de inte svart eller röd.

Nya färgen blå är inte förknippad med tyska flaggan därför undrar jag,
Är det ett steg mot integration av andra flygbolag i Lufthansa gruppen?

Austrian och SWISS har röd/vit tema och jag skulle tro att schweizare och österrikare är emot integration med "tyskt".
Har för mig att det gula i den tyska flaggan har sitt ursprung i det tyska förbundet där det symboliserade Österrike. Kanske inte ett idealiskt val av färg för Lufthansa i så fall.

Toppen