Senaste nytt

Bästa lounge och inchecknings möjligheter SAS Bussiness Class från Narita

Walter

Medlem
Hej, har letat en stund i forumet men hittar ingen aktuell info. Flyger till köpenhamn från narita i morgon i bussinessclass, har guldkort och enbart handbagage.

Kan jag nöja mig med mitt mobila boardingkort?

Jag tror jag kommer ha tid till en lounge, vilken är trevligast och eller smidigast?

Lite mer ovanlig fråga: Tänkte köpa en flaska whiskey airside med, samt ev ett par burkar Boss kaffe till brossan (går det?) och vart är lämpligast?

Hej, har letat en stund i forumet men hittar ingen aktuell info. Flyger till köpenhamn från narita i morgon i bussinessclass, har guldkort och enbart handbagage.

Jag tror jag kommer ha tid till en lounge, vilken är trevligast och eller smidigast?

Lite mer ovanlig fråga: Tänkte köpa en flaska whiskey airside med, samt ev ett par burkar Boss kaffe till brossan (går det?) och vart är lämpligast?

1. Finns Star Alliance Gold Track. Jätte smidigt. Narita International - Star Alliance
2. Passkontroll brukar gå jätte snabbt
3. SAS brukar avgå från gaten precis vid United Club loungen, men jag tycker den är tråkig. Jag går hellre till närmsta ANA Loungen (satellite 4) om jag har lite extra tid.
4. Japansk whisky airside brukar vara väldigt dyra sorter.

Last edited:
Det funkar jättebra på Narita med mobila boardingkortet.

Det finns 2 lounger du kan använda.
ANA loungen är lite längre bort från gate 31 som SAS brukar använda (nära gate 41-47), och har inga fönster, men har bättre mat och en sakebar.
United loungen är precis bredvid gate 31, och har fin utsikt mot landningsbanan, men inte så bra med mat, bara lite snacks.

Jag skulle använda ANA loungen borta vid 50-gaterna, det är i fel ände av terminalen men det är bara ca 5 minuter att gå. Från den loungen har man utsikt över plattan. Det är samma som ANA-loungen vid 40-gaterna men den är nere i källaren utan utsikt.
United loungen har jag inte hört något positivt om och den är väldigt trist enligt min erfarenhet, om de inte gjort om den till en Polaris lounge nu,

Nu är detta inte aktuellt då du endast reser mer handbagage men det är inte prisvärt att köpa varken whisky eller annan alkohol airside i Japan. Väldigt begränsat utbud och ofta dyra flaskor med specialdesign. Det är avsevärt billigare att köpa i vanliga butiker eller speciella alkoholbutiker.

Det kan finnas en typ ”supermarket” om du svänger vänster efter passkontrollen. Där kan finnas Boss eller andra kaffeburkar.

Och du ska ändå svänga vänster och gå mot ANA Lounge vid 50-gaterna. Den loungen är avsevärt bättre än Uniteds dito.

Det tar max 10 minuter från ANA Lounge till den gate som SAS normalt använder.

• Gilla
Reactions: Gus
Det som kan vara värt att tänka på är att när du kommer från Tokyo till Köpenhamn och ska vidare så är det mig veterligen en ny säkerhetskontroll så man har koll på vätskorna.
Om jag komme rihåg rätt är denna kontroll när man kommer från Asien men inte från USA.

Det som kan vara värt att tänka på är att när du kommer från Tokyo till Köpenhamn och ska vidare så är det mig veterligen en ny säkerhetskontroll så man har koll på vätskorna.
Om jag komme rihåg rätt är denna kontroll när man kommer från Asien men inte från USA.

Det stämmer att det är säkerhetskontroll vid conection. Så behåll vätskorna i den förslutna påsen. Påsen öppnas i kontrollen och vätskan kontrolleras i någon form av maskin. Därefter försluts påsen på nytt med ett meddelande att den har öppnats i säkerhetskontrollen på Kastrup.

Nu är detta inte aktuellt då du endast reser mer handbagage men det är inte prisvärt att köpa varken whisky eller annan alkohol airside i Japan.

Tack för infon! Tror jag skippar whiskeyn, skönt att ens slippa kolla i butiken. Ska inte resa vidare mer än med öresundståg så inga problem.

Toppen