Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag har en Amex 2-4-1 ARN-OSL-MIA // EWR-ARN bokad i SAS Plus/Business i slutet juli 2018. Nu verkar det vara så olyckligt att jag behöver vara hemma lite tidigare än jag trott och skulle behöva tidigarelägga resan till i början på juli.

Har hittat och bokat ARN-EWR tur och retur i SAS Business på datum som passar bättre. Däremot kunde inte Tallinn hitta några platser mellan EWR-MIA/FLL i varken ekonomi eller business. Hur tidigt brukar United släppa inrikes awardbiljetter? Finns det en chans att det kommer dyka upp platser längre fram?

RollingStone skrev:Jag har en Amex 2-4-1 ARN-OSL-MIA // EWR-ARN bokad i SAS Plus/Business i slutet juli 2018. Nu verkar det vara så olyckligt att jag behöver vara hemma lite tidigare än jag trott och skulle behöva tidigarelägga resan till i början på juli.Har hittat och bokat ARN-EWR tur och retur i SAS Business på datum som passar bättre. Däremot kunde inte Tallinn hitta några platser mellan EWR-MIA/FLL i varken ekonomi eller business. Hur tidigt brukar United släppa inrikes awardbiljetter? Finns det en chans att det kommer dyka upp platser längre fram?Klicka för att utvidga...

Det finns en stor chans. United brukar iofs släppa ekonomiplatser omgående men min känsla är att det kommer och går platser lite hipp som happ.

Ultra Magnus skrev:Det finns en stor chans. United brukar iofs släppa ekonomiplatser omgående men min känsla är att det kommer och går platser lite hipp som happ.Klicka för att utvidga...
Låter lovande, får hålla lite bevakning helt enkelt. Finns det något sätt att se vilka United ekonomibiljetter som är bokningsbara som Eurobonusaward? Jag hittar en drös United Economy (HN) (lowest) som dock Tallinn ej kunde se/boka.

RollingStone skrev:Låter lovande, får hålla lite bevakning helt enkelt. Finns det något sätt att se vilka United ekonomibiljetter som är bokningsbara som Eurobonusaward? Jag hittar en drös United Economy (HN) (lowest) som dock Tallinn ej kunde se/boka.Klicka för att utvidga...
Det måste vara saver award. Det där låter som du tittat på vanliga betalda biljetter.

Jag tror inte United begränsar tillgången till Saver awards, så finns det sådana borde det funka att boka med eurobonus.

När man tittar på economy ska det vara Saver award, finns ju ingen specifik kolumn för detta utan det står ovanför poängpriset.

Nedan ser du skillnaden på vanlig och saver award

upload_2018-1-31_9-40-19-png.72492

RollingStone skrev:Jag har en Amex 2-4-1 ARN-OSL-MIA // EWR-ARN bokad i SAS Plus/Business i slutet juli 2018. Nu verkar det vara så olyckligt att jag behöver vara hemma lite tidigare än jag trott och skulle behöva tidigarelägga resan till i början på juli.Har hittat och bokat ARN-EWR tur och retur i SAS Business på datum som passar bättre. Däremot kunde inte Tallinn hitta några platser mellan EWR-MIA/FLL i varken ekonomi eller business. Hur tidigt brukar United släppa inrikes awardbiljetter? Finns det en chans att det kommer dyka upp platser längre fram?Klicka för att utvidga...

RollingStone skrev:Låter lovande, får hålla lite bevakning helt enkelt. Finns det något sätt att se vilka United ekonomibiljetter som är bokningsbara som Eurobonusaward? Jag hittar en drös United Economy (HN) (lowest) som dock Tallinn ej kunde se/boka.Klicka för att utvidga...

Jag har skrivit förklaring i den här tråden.

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | Sida 40 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

@Lars-Johan självklart skall du boka om!

Du befinner dig på ett forum där folk gladeligen lägger ned hundratals timmar för att boka och hämta ett stort antal hyrbilar från Avis - inte för att köra dem utan enbart för att få poäng nog för en First resa. Här finns också de som gladeligen flyger runt halva jordklotet i en avancerad manöver för att det fanns tillgängliga Firstbiljetter från en annan avreseort.

Så länge du ställer frågan här, kommer det rungande svaret vara att JA - du bör boka om!

Bokningsklass X (ekonomi), I (business) och O (first) är bokningsbara för andra program, t ex Eurobonus.

Lars-Johan skrev:Är det värt att omboka ditresa för att få First med Thai trots att resan blir ca 6-7h längre?Skulle vilja höra era idéer kring detta. Det ska tilläggas att jag aldrig flugit First.Klicka för att utvidga...

Har CDG-BKK-DPS bokad av precis samma anledning om någon månad som första First.

Något som jag verkligen, verkligen ser fram emot.

silwer skrev:Blev en liten resa till Mellanöstern. Tanken var att åka förra året när Lufthansa fortfarande hade F till många ställen i regionen, men de har ju tagit bort det mesta nu. Och att Swiss råkar släppa fler platser i F är nog att hoppas på för mycket! Men men, blir nog bra ändå. Mellan Iran och Oman kommer även Armenien, Georgien samt Nagorno-Karabach besökas.

Bonusprogram
: EurobonusFlygbolag: Lufthansa (B744), Swiss (A330)Kabinklass: BusinessAvreseort: ARNDestination: IKA, MCTEnkelresa eller Tur&retur: ToRAntal poäng (per person): 45.000 (2-4-1)Skatter&avgifter (per person): 3400 SEKAntal resenärer: 2När (avresans tidpunkt): Maj 2018Bokad: Januari 2018http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-muc-fra-ika,mct-zrh-arn&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperKlicka för att utvidga...
Så länge det handlar om bonusresor med SAS EuroBonus poäng, kan du inte boka SWISS First class award.

palmen skrev:Det vara några månader sedan som det läckte ut lite som gick att boka. Det hör dock till extremfallen.Klicka för att utvidga...

Vet ni om de som lyckades boka under denna tid faktiskt fick sina biljetter, eller blev de cancellerade?

140k poäng plus amex voucher.

35k poäng går ut juli 2018.

Ska snart boka resa till Bali (business) i november och hemresan med övernattning i Singapore och 15 timmars stopp i bangkok.

OM jag vill göra en ändring i min bokning efter att mina 35k poäng har gått ut i juli, är det möjligt? Misstänker att jag har fullt ok att ändra min bokning men om jag avbokar den och bokar en ny så har jag gått miste om mina 35k?

Nästa fråga, vill ha 180 graders lieflat stolar på dom långa resorna. Planen är att att mellanlanda i BKK på vägen ner, måste då landa på morgonen då flyget till DPS går vid 09:00.

Nedan är mina alternativ, vilket hade ni rekommenderat och vilka har lie-flat stolar?

Thai A380 frankfurt

Lufthansa B747 munchen

Thai B777-300 wien

Thai A380 Paris

Thai A350-900 Brussel

Hem blir det Lufthansa B747 till munchen.

Buffon skrev:OM jag vill göra en ändring i min bokning efter att mina 35k poäng har gått ut i juli, är det möjligt?Klicka för att utvidga...

Det ska inte gå, samma gäller om din voucher gått ut, men de kan givetvis göra fel och tillåta ändringar.

Buffon skrev:Nästa fråga, vill ha 180 graders lieflat stolar på dom långa resorna.Klicka för att utvidga...

Alla flyg du skrivit upp har fully lie flat.

Jag har ju precis bokat liknande resa och har gjort research sedan i somras. Vi valde BRU och Thai A350 som alla lyfte till skyarna. Känner mig trygg med det valet. Sedan är jag lite töntig med att jag gärna på denna typen av resor (Award, ingen status på Thai) vill flyga i bästa klassen på planet. Dvs då faller 747 och A380 bort. Sedan har jag fått för mig att service är bättre när det är 30-40 stolar i C än 80-100...

Vidare skulle jag välja Thai C före LH C på de flighter du anger.

jerixon skrev:kör på Malaysia och kombinerar stad och beach.I sann anda så har jag endast betalat för skatterna på denna resa och hotellen täcks av den ringa summan på 90k Hilton points.Tillkommer även en Air Asia bokning t/r Penang från Kuala lumpur på cirka 400kr / person.Klicka för att utvidga...
Jag antar att det är Doubletree Penang som kommer besökas? Har vart sugen på detta ställe ganska länge och nu har det äntligen öppnat. Kommer vara där nästa vecka. Om det faller mig i smaken (har inte vart på Penang innan) så lär jag återkomma några gånger kommande 2 månaderna.

Back