Senaste nytt

Singapore Air Business/New business eller Thai First?

Okej, kollade på vad man kan förbeställa för mat på Thai F och det är ju bara en massa olika thaigrytor på längden och tvären och en visserligen en hummer som fått kassa omdömen här på forumet. Den maten känns mer som det hör hemma på en charterkärra.
Markservice kommer vi inte hinna med, kastar oss direkt iväg till anslutning i BKK så för mig är ombordupplevelsen med mat dryck och sittkomfort viktigast.
Jag skall nog börja åka charter om man får hummer och riktigt bra thairätter som mat där. Vilka bolag är det som har det?

Oavsett smiley så är det nästan lite väl provocerande att antyda att det Thai F skulle vara så dåligt att man måste uthärda... Om du betalar revenue F så kan jag köpa att man prioriterar olika bolag och väljer därefter. Men man kan kanske visa lite mer ödmjukhet när man bokar award biljetter...

Personligen så hade jag som dröm (inte mål) att få flyga First någon gång i livet, nu har jag fått flyga 13 F flighter (TG, OZ, EK, QR, CX) och 6 av dem med TG. Att TG skulle vara så mycket sämre än någon annan oavset att smaken är som baken är rent förtal. Jag är super tacksam för alla dessa flighter och rent poängmässig så ger jag varje flight jag flugit 9 eller 10 på en 10 gradig skala...
Ojdå, det var ömma thailändska tår. Well på med skorna eller scrolla vidare.

Ojdå, det var ömma thailändska tår. Well på med skorna eller scrolla vidare.
Du har inte testat både THAI First och Singapore Airlines Business (annars hade du inte frågat), i så fall, i mitt tycke, ska man vara ödmjuk och inte underskatta den produkten som du inte har provat själv.
Därför känns det väldigt arrogant att kalla THAI First class måltid som "Den maten känns mer som det hör hemma på en charterkärra.", vilket är direkt felaktigt.

Sedan för att ge min syn på dina frågor:
1: ingen aning. Inte flugit SQ C
2: Thai F slår ut alla C jag flugit med, skämtsamt brukar jag säga att det är nästan lika stor skillnad på F mot C som mellan C och PE. Även om SQ har hög hög nivå som C så titta på bilderna på en cabin med 50stolar i och en med 12. En annan upplevelse...
Du har inte testat både THAI First och Singapore Airlines Business (annars hade du inte frågat), i så fall, i mitt tycke, ska man vara ödmjuk och inte underskatta den produkten som du inte har provat själv.
Därför känns det väldigt arrogant att kalla THAI First class måltid som "Den maten känns mer som det hör hemma på en charterkärra.", vilket är direkt felaktigt.
Det är min bedömning utifrån de bilder Thai har på sin sajt. Då borde de marknadsföra maten bättre för det ser hopplöst ut där.
Lovar återkomma när jag själv testat maten.

Tror du får sänka förväntningarna rätt rejält på mat ombord. Det är inte i närheten av några Michelinstjärnor på något bolag.
En normal First motsvarar väl en krog i 300-kronorsklassen, men deras kök är trasigt så det mikras en del. Dock hög personaltäthet och bra service och drycker.
En Business är nog som en 209-kronors kvarterskrog
Economy är skolmatsal

Jag vill nog instämma i tidigare kommentarer om ditt uttalane över utbudet i Thai First. Om du har så höga krav på mat som du skriver så skall du nog inte satsa på flygmat överhuvudtaget. Du kanske skall planera in en kryssning istället.
Jag kollade in på bilderna över mat i Thai F klass som kan förbeställas och jag tycker urvalet är mycket gott.

Manage My Booking | Thai Airways - Thailand

Dessutom finns det caviar service, vilket inte alla bolag har numera. Vet inget charterbolag som serverar detta. Jag åkte nyligen med British Airways i F och där är matutbudet bara hälften mot vad Thai serverar men för mej räckte det ändå.

Det är min bedömning utifrån de bilder Thai har på sin sajt. Då borde de marknadsföra maten bättre för det ser hopplöst ut där.
Lovar återkomma när jag själv testat maten.
Jag kollade på TUI, de har ju verkligen caviar, hummer och årgångschampagne på sina bilder.

Mitt förslag, åk inte Thai, utan gör din bedömning utifrån bilder istället. För uppenbarligen vill du inte ta in vad vi som åkt Thai säger.

Kan tillägga att jag förstår inte alla som höjer Lufthansa till skyarna men inte vill åka Thai. Jag har fått bra mat och grym service på Thai (fyra eller fem serveringar av caviar), och Ibland har jag fått oätlig mat på Lufthansa och sådär service (en gång var maten så dålig att hustrun hellre åker SAS Business än Lufthansa first igen. Visst, Lufthansa har bra markservice på hemmastationerna, men det har thai också.

Toppen