Senaste nytt
Klassiker annars att de erbjuder GPS, trots att bilen har fast monterad navigation.
Jo den har jag varit med om också.
Eller som i Miami när vi bokade en cab, blev frågade om vi ville uppgradera för typ 800 per dag till en mustang eller liknande Vi tackade nej och det visade sig att de bara hade mustang eller motsvarande.

Eller som i Miami när vi bokade en cab, blev frågade om vi ville uppgradera för typ 800 per dag till en mustang eller liknande Vi tackade nej och det visade sig att de bara hade mustang eller motsvarande.

Lite OT: vad är värst, hyrbilförsäljarna eller telefonförsäljarna utanför matbutiker...?

Tillbaka till tråd:
Kontor: Göteborg, Heden
Bokat via: Avis (Eurobonus 10K-kampanjen)
Bokade:VW Golf, Kia Ceed eller liknande (C-klass)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Kia ceed, ganska bra utrustad endå.
Status på bokningen: Ingen

Kontor: Harstad / Narvik Lufthavn Evenes (EVE)
Bokade: Audi A3 aut. (K-klass)
Gratis uppgradering: Ja? spurte om dette var en oppgradering fra Audi til Kia..
Fick: Kia Optima 1,7 CRDI aut. Med det meste av utstyr, og ble positivt overrasket av bilen (L-klass)
Status på bokningen: EBG, Avis Preferred

Kontor: Stavanger International Airport, Sola
Bokade: Ford Focus (C-klass)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Toyota Avensis SW 1.6D (H-klass)
Status på bokningen: EBG, Avis Preferred

Last edited:
kontor: Avis Bromma Flygplatsinfarten
bokat via:
Avis Eurobonus
bokade:
Skoda Octavia (H)
gratis uppgradering (eller dylikt): ja
fick:
Audi A4, diesel automat.
status på bokningen
: Avis preferred plus

Trevligt med en bra uppgradering, när jag faktiskt ska lägga drygt 100 mil på okynneshyran.

kontor: Hertz Sturup
bokat via: Hertz
bokade: Mystery (A)
gratis uppgradering (eller dylikt): ja
fick:
Volvo S90 T8 AWD Inscription Pro
status på bokningen: Hertz President’s Circle

Rejält trevlig uppgradering.
Underbar bil att vara i.
Kineserna de kan!

Klassiker annars att de erbjuder GPS, trots att bilen har fast monterad navigation.

Du skola alltid komma ihåg det sjunde budet :p

http://www.businessclass.se/forum/threads/agehalls-tio-budord-för-resenären.17994/

Kontor: Innsbruck Flughafen, Österrike
Bokat via: Sixt.at
Bokade: BMW 1er, Alfa Romeo Giulietta, MB A-Klasse, Audi A3 (Premium Limousinen CLMR)
Gratis uppgradering:
Ja
Fick: Opel Insignia Sports Tourer (Kombi SWMR)
Status på bokningen: Sixt Platinum/Club Carlson Gold Elite
Kostnad: 286,44€ för en vecka

Fick några att välja på bl a: Audi A3 och BMW 2-serie men den här hade lägst mil och automat samt navi, back-kamera hyfsad effekt etc. (Dessutom intressant att se hur Opel utvecklats sedan jag höll på att ruinera mig på en Kadett GSI 16V i början på 90-talet..) OK bil med bra utrymme för skidor och väskor men troligen inget jag skulle köpa.

Två viktiga lärdomar som tål att upprepas: förbetala inte även om det är någon femhundring billigare (fick 500 EB-poäng relativt snabbt efter men missade Avis 10K) och kontrollera skicket innan avfärd! Två dagar efter hemkomst mailades en skaderapport eftersom det var en 5-10 cm lång spricka i vindrutan. Som tur var hade jag fotograferat bilen ur flera vinklar innan avfärd men såg aldrig sprickan. Tog några mail fram och tillbaka med bilder så var problemet löst. Har iofs extraförsäkring från Car Hire Excess Insurance | Annual & Daily Policies | I4CH (tack BC.se!) men tidsåtgången känns onödig.
20180217_124626.jpg
20180217_124817.jpg

Toppen