Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Det finns en bugg på sidan där man söker platser. Om man trycker Modify search så ändras ibland sökningen från First till Economy, och då får jag bara upp alternativen ekonomi, premium ekonomi och business. Brukar lösas genom att trycka på Start over och göra om sökningen från början. Kan det vara det som spökar för dig?

Tack, nu började det att öppnas en hel del mot HND t ex, har bara kollat runt 330 dagar framåt, men även ANA började dyka upp och Asiana om man tittade på ICN

"Om det inte finns tillräckligt många frivilliga för att återstående passagerare med platsreservationer skall kunna komma med på flygningen, får lufttrafikföretaget mot passagerarnas vilja neka dem ombordstigning."

Jag tycker nog att detta kan tolkas på bägge sätt.
Från tolkningsdokumentet, p. 3.1.1.

"However, the concept of "denied boarding" relates not only to cases of overbooking but also to those where boarding is denied on other grounds, such as operational reasons"

Det är med andra ord ett vitt koncept som omfattar även andra typer av "denied boarding" som inte är passagerarens fel. Flygbolaget äger naturligtvis frågan men är skyldigt att kompensera.

• Gilla
Reactions: fcx
Inägg från: 60 timmar first på en vecka | Sida 19 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Lufthansa First class lounge har cigarr lounge.
Det är väl en riktig cigarr lounge och inte förklädd rökruta?
Jag svarar i den här tråden så att inte blir för mycket off topic i en reserapport tråd.

Det var ett separat rum.
1427722061--720x540.jpg

(Foto: simon_says91)

Flygplatslounge: Lufthansa First Class Terminal, Frankfurt Am Main International (FRA) - BusinessClass.se

Hej, följt denna tråd länge och känner mig förstå på LH F nu och blivit drömmen att få uppleva.
Jag planerar en resa till västkusten i USA i miten av augusti och har fått bokat SAS plus till lax.
Är det ens lönt att hoppas på två biljetter i F till lax eller sfo under augusti? En biljett verkar ju kunna komma, men är det troligt med två?
Om ja, kan man boka enbart till FRA redan på en separat bokning och om de öppnas lägga på F?

Hej, följt denna tråd länge och känner mig förstå på LH F nu och blivit drömmen att få uppleva.
Jag planerar en resa till västkusten i USA i miten av augusti och har fått bokat SAS plus till lax.
Är det ens lönt att hoppas på två biljetter i F till lax eller sfo under augusti? En biljett verkar ju kunna komma, men är det troligt med två?
Om ja, kan man boka enbart till FRA redan på en separat bokning och om de öppnas lägga på F?

Sommaren är det färre som åker First och det borde gå att hitta något.

Det kan vara enklare att hitta platser till andra destinationer och sedan byta över till United.

Snabb koll så är det:
Boston
Chicago
New York (JFK samt EWR)
Washington Dulles
Houston
som skulle vara alternativen tillsammans med att vända norrut från Mexico City

Dock är det överhängande fara att det blir United ekonomiklass. Det är svårt att hitta, men inte omöjligt, att hitta LAX och SFO. Även svårt för mig att hitta A-klass rabatterade biljetter vissa dagar.

Flexibilitet är viktigt.

Toppen