Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Johnnyboy

Medlem
Precis som er andra så dök det upp 10000 poäng på min andra bokning. Väntar dock fortfarande på första..inget svar än på mailet.
 

BjörnHed

Medlem
Fick 10000P den 16 för en hyra den 10-12. För min andra hyran den 14-16 fick jag bara 1000P eftersom jag var tvungen att ta ett tidigare flyg från ARN vilket resulterade i en två dagars hyra. De andra omgången poäng kom in den 23 då många andra också verkar ha fått poäng. Det ser ut som Avis ger ut poängen en gång i veckan på tisdagar.
 

Myllys35

Medlem
Jag har bokat en bil på ARN fredag till måndag, men det har blivit lite justeringar i resplanen och jag kommer därför att landa efter att stationen har stängt natten till lördag. Är det någon som vet vilka ändringar man kan göra och ändå ha goda möjligheter att få ut poängen? Tänker exv. byta dag, station etc.
 

fcx

Medlem
Jag har bokat en bil på ARN fredag till måndag, men det har blivit lite justeringar i resplanen och jag kommer därför att landa efter att stationen har stängt natten till lördag. Är det någon som vet vilka ändringar man kan göra och ändå ha goda möjligheter att få ut poängen? Tänker exv. byta dag, station etc.

Ofta har stationer en nyckelbox eller liknande så man kan hämta ut bilen även om stationen är stängd. Ring dem är mitt råd.
 

Berglund

Medlem
Det finns också stationer som lägger nyckeln på vänster framhjul och låter en hämta ut bilen efter stängning utan signering, körkortskontroll eller annan verifiering. Har alltid gått bra för mig men det känns alltid en smula osäkert - vad händer om någon annan tar bilen? Hur mycket strul blir det då att sedan bevisa att det inte var jag?!
 
Jag har bokat en bil på ARN fredag till måndag, men det har blivit lite justeringar i resplanen och jag kommer därför att landa efter att stationen har stängt natten till lördag. Är det någon som vet vilka ändringar man kan göra och ändå ha goda möjligheter att få ut poängen? Tänker exv. byta dag, station etc.

Jag ringde för ett par dar sen Avis Arlanda med samma fråga och om du hämtar bilen efter kl 24 så har de en lösning så att du kan hämta ut bilen (tror att alla biluthyrare har en gemensam person som jobbar över natten och kan hjälpa till att lämna ut bilarna).
 

mha321

Medlem
Det finns också stationer som lägger nyckeln på vänster framhjul och låter en hämta ut bilen efter stängning utan signering, körkortskontroll eller annan verifiering. Har alltid gått bra för mig men det känns alltid en smula osäkert - vad händer om någon annan tar bilen? Hur mycket strul blir det då att sedan bevisa att det inte var jag?!

Den bevisbördan måste ligga 100% på dem. Troligen så har de väl i många fall någon form av kameraövervakning av garaget eller så chansar det. Men det kan omöjligt bli ditt ansvar. Det borde inte heller vara några problem att få kreditkortsbolaget på din sida.

Däremot är det kanske lite mer risky om du har en förbetald. Fortfarande deras ansvar men säkert potentiellt mer tjafs.
 
Toppen